abnocto skrev 2008-10-02 09:04:20 följande:
JAg har nästan givit upp och bara konstaterat att de kommer att klara allt när de flyttar hemifrån så jag väljer mina "bråk".Dottern, 16 år, har mycket aktiviteter och däremellan ska hon göra läxor. Som hon själv säger, "ska jag sluta träna och bli sämre i skolan för att du vill att jag hjälper till o inte hinner annat" och givetvis vill jag inte det. Och för att hon då ska orka fixar jag ofta maten för att vara på säkra sidan att att hon får ordentlig varierad kost så hon orkar med sitt liv hon valt. Rummet är hennes så jag brukar säga till när det ser alltför rörigt ut och då brukar hon storstäda det.Grabben, 15 år, har alltid varit slarvig och slö och äter numer som en häst så för att hans humör inte ska svänga för mycket är det lugnast för mig att se till att inte är hungrig. Och peppar peppar helt plötsligt vill han ha ordning, utan att jag tjatat, så nu städar han sitt rum plus allrummet OFTA för att det ska se bra
ut.De har sina perioder och hellre gör jag lite mer för att slippa bråk. De klarar sig ändå den dagen de flyttar för det pratar vi däremot om.
Ja.. jag kommer npg att kapitulera jag med en dag.. för jag orkar fasen inte tjata mer snart!