Kräker upp magsyra konstant..
Är det fler som spyr upp denna äckliga magggallan konstant?
Känns först hur det bränner och typ "fylls" på...och sen kastar man kastader i fulla muggar?
något tips att få slut på detta...??
Är det fler som spyr upp denna äckliga magggallan konstant?
Känns först hur det bränner och typ "fylls" på...och sen kastar man kastader i fulla muggar?
något tips att få slut på detta...??
Inte få slut men åtminstone lindra, ät havregryn med lite varm mjölk funkade för att min mage skulle lugna sig under natten, fast jag kunde oftast inte ligga ner och sova på natten utan allt släppte tidigt på morgonen, sen sov jag hela förmiddagen istället. Eller bara torr havre, tar tid att tugga.
Novalucol är ett alternativ, när jag köpte tuggtabletterna så köpte jag med smak, det skulle jag inte gjort, höll på att spy bara av att tugga dem :( det växer i munnen, fast de kunde hjälpa ibland så jag fick sova någon timme..
På vårt apotek gjorde de en riktig efterforskning åt mig.Ringde andra apotek och frågade efter råd och tips. Det visade sig att om man först tar två/tre novalucol och låter dessa neutralisera magsyran och efter 20 min tar två/tre gaviscon som lägger sig som ett lock över magmunnen, så kan man stävja allt eller mycket. Inget hade hjälpt mig innan men detta gjorde det! Efter några dagar hade magslemhinnan lugnat sig och då räckte det ibland bara med novalucolen. För när man har det som du har det nu så retar man både magslemhinnan och magmunnen och det gör att det blir en ond cirkel. Lycka till!
Hej!
Ja det är ju jätte jobbigt man blir helt färdig. Jag försöker att inte äta så mycket innan man går å lägger sig och så fort jag vaknar så käkar jag en banan och dricker nyponsoppa. Vissa mornar uppe ca 20 gånger , toa, nyponsoppa, mm känns som värsta springet.
Nyponsoppa i massor har det blivit.
Tips är att även lägga en frukt precis vid sängen och äta den innan man går upp eller om man vaknar på natten.
När jag mår illa tar jag även en liten handduk och blöter den med kallt vatten och virar försiktigt nedanför handen för då kyls man av jätte skönt.
Hoppas du kommer må bättre kram kram podominike :)
Jag brukar dricka lite mjölk när jag känner att de e på g. Ibland räcker de inte inte då tar jag novalucol eller renne tabletter. Men de har inte hjälpt mig att bara ta tabletter mjölken gör sitt till. Drick inte så mye på kvällen o framförallt inte juice eller vatten. Då blir de mycke värre iallafall för mig.
Nu har jag inte på långa vägar lika mycke som du men för mig hjälper det med A-fil.. Direkt när jag känner att det är påväg att komma tar jag 4-5 skedar ren a-fil. Då försvinner allt på några minuter!
Annars läste jag nånstanns att man ska blanda ut en msk potatismjöl i ett glas vatten och dricka. Det neutraliserar magsyran oxå. Jag har inte behövt prova eftersom Afilen hjälper mig men det kanske värt att prova?!