• Lotta71

Vad handlar du på Lidl?

Har jobbat på Lidl i 3 år.
    Frukt o  grönt är mycket bra. All dricka är oxå väldigt bra o billig.
    Glassen, en massa olika goa sorter, dock ej isglass.
    Allt pålägg o korv mm har väldigt hög kvalite med hög kötthalt.
    Blöjor o tvättlappar suveräna!
    Laxfilen godast av alla laxar. Massa goda fiskar!
    Mycket kakor o godis, brett utbud av det.
    Städsakerna bra o billigare än normalt.

Lidl har MYCKET kontroller på datum o färskhet hela tiden. I våran butik i Älmhult hittar du aldrig nåt med taskigt datum. Skönt att slippa titta på det hela tiden !
    Fler o fler upptäcker Lidl o det är kul för det är en riktigt fin affär. Enda nackdelen att ännu finns inte allt där. Men det blir större sortiment snabbt så snart kanske

Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    SCSI skrev 2008-08-20 21:50:09 följande:
    De hade ett svart flytande tvättmedel tidigare på Lidl som jag ÄLSKAR lukten på... men jag har inte sett det på länge?
    Det finns tyvärr inte längre ! Mååånga har frågat efter det!
    Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    Perfect girlfriend skrev 2008-08-14 10:43:07 följande:
    MaryD: Ja det finns Scan och den är svensk.
    Frågan är om man törs köpa svensk !
    I Tyskland har de mycket hårdare kontroller än vad vi har i Sverige!
    Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    MaryD skrev 2008-08-14 10:42:29 följande:
    Men är köttfärsen svensk? Eller "törs" man köpa icke svenskt kött?
    Frågan är om man vågar köpa svensk !
     I Tyskland har de MYCKET hårdare kontroller än vi har i Sverige !
    Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    DCLXVI skrev 2008-08-20 22:07:10 följande:
    Ja just ja!! Glömde ju glassen, "Bourbon vanilla" den i blå plastlåda.
    Den godaste jag någonsin har smakat!!! Den brukar alltid få bäst i tester :-P!
    Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    Virriga Vera skrev 2008-08-20 22:12:46 följande:
    Framförallt så har ju deras korvar mycket högre kötthalt än den svenska.
    Ja det stämmer!. Jag menade alltså rent kött, typ färs mm.
    Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    ludenben skrev 2008-08-20 22:13:55 följande:
    så du jobbar på lidl. Har kunderna i er butik fattat att man inte gör på samma sätt i kassan när man packar varor?? Det har de inte här utan de packar på samma sätt som på ica fast det inte finns nåt band som varorna åker ner på när man betalat. kassapersonalen får vänta på att ta nästa kund innan de föregående har packat allt i sina påsar.
    Mja, de flesta av våra kunder har fattat det nu, vi har haft Lidl i 4 år här. Men många vill inte packa ner i vagnen o måste muttra o gnälla om det varje gång de handlar(var dag )
    Kunderna tycker ju inte det är det ultimata kassasystemet precis:-P!
    Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    ludenben skrev 2008-08-20 22:22:40 följande:
    här har det funnits i 2 år... får nog vänta 2 år till då innan folk kanske fattar det jobbar inte där men som kund är det irriterande att folk inte fattar nåt som är så simpelt.
    Håller med!!! Om alla hade gjort rätt hade det varit mycket smidigt! Tycker det är genomtänkt av tyskarna faktiskt. Har man packband så står alla o packar länge. På tyskt vis går det undan ner i vagnen, o sedan kan man packa i lugn o ro i fönstret hur länge som helst! Då står kag o sorterar kyl o frys för sig tex. Gillar att kunna fixa där o lugn o ro !
    Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    tilda den vilda skrev 2008-08-21 09:03:35 följande:
    det finns vissa saker jag saknar: deras knäckebröd som hette Active det var väldigt sprött o gott.Här hos oss finn sinte skruvkorksmjölken kvar synd att den inte lanseras i hela sverige.den tyska mjölken är inte tillsatt av A-vitamin. A-vitamin kalakar ur skelettet.Jag  har ringt flera gånger o påpekat dettat.Nu väntar jag på att ett erbjudande ska komma o och det är:  telefon alltså 2 st  fär 499:- med högtalarfunktion, har en kompis som köpte den o hon är sååå nöjd med den
    Skruvkorksmjölken finns kvar fast utan skruvkork Bytt förpackning bara.
    Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    inze skrev 2008-08-20 23:14:57 följande:
    Men nu verkar ju Lidl ha fått anpassa sig efter det svenska systemet. Allt fler butiker byggs ju om till vanliga kassor med varuband efter kassören.
    Ja, det är bra. Men alla Lidl får inte de "nya" kassorna. Tex Älmhult som har låg omsättning byter de inte på. Möjligen senare när kassorna är slut o det behövs helt nya.
    O att det har kommit korgar är ju bara Kyss!
    Ut o njut av sommaren!
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?