• Trynträ

Vad handlar du på Lidl?

Köttfärs, Salamipizzor (nästan godare än pizzerians), mjölk, risgröt, spännande italienska och grekiska artiklar som pasta och fikabröd, frukt och grönsaker, smörgåspålägg. De har kött från Scan bl.a.

• Trynträ

De har Scans köttfärs där.

Gummsan85 skrev 2008-08-05 19:04:35 följande:
    jag handlar enbart småsaker typ GlassPizzaGodisVitlöksbaguetternån läsk/drickammskulle nog inte våga köpa kött eller så..dom har juh börjat med mycket svenskt nu åxå så de kan jag handla där..i övrigt så handlar jag aldrig på lidl
  • Trynträ

Kanske därför salamipizzan är så supergod. Godare än pizzorna på pizzeriorna. Vem vet, råttkött kanske är smaskens.

Angelven skrev 2008-08-06 07:40:20 följande:
    Men... glassen innehåller säker mjölk från nått dur som absolut inte sa muh, salamipizzans salami är obekant pressat jox som fått mängden råttor i stan att sjunka.., vitlöken har kanske växt på ett kärnkraftverks parkering, vattnet i läsken behöver ingen färgtillsättning pga av kemikaliefabrikens utsläpp och så vidare.Det är konstigt vilka fördommar man kan ha mot just kött från andra länder, och då bara mot kött som inte är processat...Själv ? Själv handlar jag glatt det mesta som är billigt på Lidl.Min tyska eller italienska skinka exempelvis - det är ju samma ursprungsland på ICA ?!? Min Camenbert...
  • Trynträ

Inte denna vecka då? Eller hur kan du veta vad som kommer nästa vecka. Guldfågel brukar ha bra kycklingfilé så jag borde bunkra upp med isåfall.

tilda den vilda skrev 2008-08-14 08:25:02 följande:

ja nästa vecka är det mycket som är busbilligt, bla, guldfågeln kyckling file 2 kg för 119kr kebab, 2 för 30, rusar dit nästa vecka o bunkrar upp jippiiiii
  • Trynträ

Tänk då på att inte handla alla sorters pinnglass heller för de tillverkas inte alltid i Sverige. Lakritspuck vill jag minnas tillverkas i Holland eller Tyskland.

HannaS86 skrev 2008-08-14 09:56:40 följande:
    INGENTING!Även om jag så vore jättefattig skulle jag inte sänka mig så lågt som till att handla på Lidl. Ingenting där är miljömärkt och de flesta varorna har långa transporter från tyskland och andra länder bakom sig. Allting på Lidl handlar om att vara så billigt som möjligt och det är miljön som får betala istället.Kommer inte titta in i tråden igen så jag kommer inte svara på ev. svar här men det är min åsikt..
  • Trynträ

Ok men då måste det ju vara denna veckas erbjudande. Kanske ska ta en sväng förbi där sen idag då få se om de har nån kyckling kvar.

tilda den vilda skrev 2008-08-14 10:08:17 följande:

jag tog ett blad( deras erbjudanden)  i lördags när jag var där
  • Trynträ

Pizzan med salamisar på är kanongod. Faktist godare än pizzeriapizzor.

Marlene B skrev 2008-08-14 10:20:30 följande:

Lidls blöjor har jag testat och de är inte riktigt lika bra som Libero eller Pampers men de kommer helt klart på en säker tredjeplats. Pizzan kommer jag att testa, glassen...ja flera saker som ni nämnt faktiskt.
  • Trynträ

Jag hittade ekologisk fil där från Arla.

Chaplin skrev 2008-08-14 13:03:35 följande:
    Finns det ekologiska, krav- och rättvisemärkta varor?
  • Trynträ

Kom nyss hem från Lidl. Skulle se om de hade kycklingfiléerna men de verkade tyvärr slut. Jag köpte bl.a Arlas ekologiska mellanmjölk så visst finns det lite ekologiska varor där. Slog mig vad mycket folk det var. Känns som det ökar för varje vecka. Kanske fördomarna har försvunnit ute hos massorna.

• Trynträ

Tycker du. Själv tycker jag det är mycket roligare mat där eftersom de har mat som inte finns nån annanstans. Likaså har de en hel del annat än bara mat som kan vara bra att ha.

miss nöjd skrev 2008-08-30 19:42:19 följande:

köper aldrig ngt på Lidl. Tråkig miljö att handla i, korkad personal (de jag träffat), tråkig och "billig" mat, dvs hårda bitar i köttbullarna och dyl.
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?