• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • Marlene B
    Svar på #1
    Vilket bröd handlar du?
  • Marlene B

Cevapcici har jag aldrig hört talas om, den måste jag köpa...och mycket annat också som ni nämnt

• Marlene B
    HannaS86 skrev 2008-08-14 09:56:40 följande:
    INGENTING!Även om jag så vore jättefattig skulle jag inte sänka mig så lågt som till att handla på Lidl. Ingenting där är miljömärkt och de flesta varorna har långa transporter från tyskland och andra länder bakom sig. Allting på Lidl handlar om att vara så billigt som möjligt och det är miljön som får betala istället.Kommer inte titta in i tråden igen så jag kommer inte svara på ev. svar här men det är min åsikt..
    Vilken nödvändig kommentar, precis vad jag efterfrågade. Not!
    "Kommer inte att titta in i tråden igen"...gör du så med alla inlägg du skriver? Kastar in het olja och springer därifrån?
  • Marlene B

Lidls blöjor har jag testat och de är inte riktigt lika bra som Libero eller Pampers men de kommer helt klart på en säker tredjeplats.

Pizzan kommer jag att testa, glassen...ja flera saker som ni nämnt faktiskt.

• Marlene B

Nu har sambon varit dit en sväng och handlat, 4 kg kycklingfilé och tre billingeostar bl a blev det och det var väldigt trevligt att upptäcka att kassörskan råkat ta betalt av bara en istället för tre ostar. Det är vanligt att de brukar göra tvärtom, ta för mycket.

Salamipizzan var ju jättegod, helt klart bättre än andra frysta pizzor.

• Marlene B
    inze skrev 2008-08-20 20:57:10 följande:
    Idag köpte jag tvättmedel. 2 st stora paket för 99:--. Jag har alltid hållit mig till Via förut men Lidls tvättmedel är faktiskt i klass med det.
    Är det tvättmedlet bra alltså? Jag velade länge om vi skulle köpa det eller inte men jag lät till slut bli.
  • Marlene B
    War skrev 2008-09-04 14:33:52 följande:
    Har idag köpt dom rekommenderade hoppdjuren, bidde en elefant och en häst.
    Hoppdjur?
  • Marlene B
    War skrev 2008-09-05 10:14:19 följande:
    Marlene B skrev 2008-09-05 08:01:52 följande:
    Finns just nu på Lidlbutikerna i mellansverige, uppblåsbara djur i glada färger som små barn kan rida på.En riktig hit för mina 1 och 3 åringar.kostar 100kr, funderar på att köpa ett till så man har på lut nästa gång vi ska på barnkalas.
    Ahaa, de måste jag kolla upp.
  • Marlene B

Vi har 6 mil enkel väg till Willys, Maxi och Lidl och ändå tjänar vi på att åka dessa mil och storhandla istället för att handla på svindyra Konsum i hålan vi bor i.

• Marlene B
    Pormoicheia skrev 2008-09-05 10:44:36 följande:
    Känner igen fenomenet!Och visst går vi väl egentligen back på att inte storhandla oftare.Men inte så pass att det är värt allt besvär och krångel med att packa in och packa ur barnen i bilen flera gånger om innan man är klar.Hade vi bara haft en mil och en butik så hade vi lugnt storhandlat istället.Men vi får ju räkna med en sisådär 9-10 mil totalt.Bara resan till stan tur och retur landar på 7 mil, sen så tillkommer ju resorna mellan butikerna och parkeringsletande.Ungarna ska ha mat, de blir uttråkade och griniga och hela dan går åt, det är inte värt den summa pengar vi kan spara in helt enkelt.Varken för plånboken, orken eller humöret.
    Känner igen det där och just därför brukar jag själv dra iväg eller sambon. En familjeutflykt när man ska storhandla är bara jobbigt.
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?