• Mammatill2

Mammakläder på H&M, Kapp Ahl & Lindex??

Ska till Kristianstad i morgon och se om jag kan hitta några mammabyxor. Jag kan inte fatta det. Jag är bara i v 8 och jag behöver redan andra byxor. Vart ska detta sluta. Jag vägde mig i morse för att se om jag kanske har blivit tjock helt enkelt, men jag har inte gått upp något. Men har rejäl mage ändå.
    Det jag vill komma med är om någon vet vart jag kan hitta mammakläder i kristianstad.
    Ha en trevlig helg på er!

• Svar på tråden Mammakläder på H&M, Kapp Ahl & Lindex??
  • kajsa kavat

Har ingen aning om var det finns mammakläder men jag håller med om att magen putar, fast jag bara är i v. 7

• Missisola

HM har ganska ok med mammakläder nu till sommaren... mycket finare än när en annan skulle shoppai vintras när magen började puta!
    Rekommenderas - de har tom färgglada saker
    Lindex har oxå mammamkläder, men det är inte alla Lindex som har det - tyvärr...Sen är inte deras kollektion den roligaste...
    KappAhl har väldigt dåligt...de har en kollektion som heter Mothercare - typ byxor, men däremot har de ok bhar!!!

Jag satsade på några sköna bra byxor - men har kört mycket vanliga linnen med skjorta över..sen köpt några neutrala mammatröjor...

• Loren

Har köpt några par mammabyxor, men toppar har jag faktiskt köpt vanliga i lite längre modell plus i stl M (har S annars). Nu till sommarn' tex har jag hittat fina toppar som funkar till stor mage (är i v 38) på Lindex och Gina Tricot. Dessa går ju även att använda efteråt om man så vill.

• mysfröken

Jag hittade ett par snygga jeans på Lindex och enligt tjejen i kassan gick de åt som smör i solsken, jag köpte sista paret.
    Lindex har tyvärr inte så mycket, men jag köpte faktiskt en kjol på rea tidigare i vår ( den var alldeles för stor i början men passar perfekt nu ).

• 79Anna

På Lindex är det super rea, käpte igår ett par snickarbyxor för 29kr

Ut på rean så hittar ni också billiga kläder nu

• liten05

Hej!
    Vet inte riktigt vad för butiker som finns i Kristianstad,men kan rekommendera Lindex`s linnebyxor på mammaavd. Finns svarta och vita och är jättesköna!!! har även jeans därifrån som jag stortrivs i!!! Å på H&M finns supersköna 3/4 byxor i olika färger som är tunna och mjuka nu inför sommaren. Toppar har jag inte köpt i mammavariant än,men börjar nog bli dax,svårt att få tag på tillräkligt långa som passar snyggt. fast är ju i v 19 så det börjar synas ganska rejält nu=).

• Mammatill2

Nu har jag kommit hem och är surare än någonsin. Hittade ingenting. Jättetråkigt. Vill bara lägga mig och sova tills i morgon. Blääää.

• snart tre

Ett tips - med tanke på att det är så tidigt i graviditeten och att du kommer att växa mer senare. Köp upp dig en stl i vanliga kläder på H&M. Det du känner nu är uppblåsta tarmar - inte bebisen. När bebisen börjar växa ordentligt senare finns det risk att de mammakläder du köpte tidigt blir för små. Om du kper upp dig en stl i vanliga kläder i stället kan du använda de kläderna efter förlossningen också innan man är tillbaka i vanlig storlek men när kanske mammakläderna man haft på slutet är för stora.

Jag investerade i ett par inte allt för dyra jeans (200 spänn) och ett par billiga linnebyxor (149) från H&M som jag hade jättelänge. Jeansen kan jag fortfarande ha eftersom de är något lägre skurna. Är nu i vecka 34 och köpte mina första mammabyxor för två veckor sedan (oxå linnebyxor från H&M).

Sen vill jag slå ett slag för Indiskas kläder som är kanon att ha när man är gravid. Mycket fina tunikor, stretchiga kjolar/klänningar och omlottröjor som alla går att växa i utan att de är mammakläder. Kostar ingenting heller. Kolla där!

Lycka till

Svar på tråden Mammakläder på H&M, Kapp Ahl & Lindex??