Inlägg från: Blå Flygare |Visa alla inlägg
  • Blå Flygare

    Fler som är gravida med andra barnet med BF mars -2009?

    Smyger väl in fast det inte är offentligt än. Dock vissa som vet, men inte föräldrarna

    Har bf 26 mars så då är jag i v 8-9 beroende på hur man räknar. Har haft lite blödningar så jag har gjort ett vul som visade en böna med ett tickande hjärta. Nytt vul om en vecka och sen troligen igen vid v 13. (Haft ett mf nyligen) Ska på inskrivning nu på fredag. Känns lite konstigt med en så tidig inskrivning när det var i v 12 förra gången. Då har jag ändå sjutit på den för jag villa ha vul gjort innan jag kom

    Har en dotter född juni -06.
    KattenFindus; Vidar 07-06-05 BF 09-03-04

    joannakba; Lowa 06-05-20, BF 09-03-04

    nettan82; Teo 00-10-07, BF 09-03-07

    MammaMie; Milas 06-03-02, BF 09-03-09

    Winka; Killen 06-05-15, BF 09-03-14

    Ea78; Gustav 05-10-18. BF 09-03-15

    Marie82: Leo 06-09-20, BF 09-03-17

    Zessan84; Viggo 06-09-17, BF 09-03-20

    Emlan81; Oliver 07-01-02, BF 09-03-22

    Anneflisan: Lukas 06-09-14, BF 09-03-24

    MJ79: En son 06-11-19, BF 09-03-25

    Blå Myran: S (flicka) 06-06-28, BF 09-03-26

    Jenita1: Liam 07-01-20, BF 09-03-27

    Pippil8: Edvin 07-03-28 BF 09-03-27

    Solna81; Viggo 06-12-13, BF 09-03-29

    hannis00: Alwin 06-12-18, BF 09-03-29

    S a n n a: Lukas 07-02-26, BF 09-03-31

  • Blå Flygare

    Illamåendet är inget kul, men jag spyr ju inte så jag ska inte klaga. Dock blir jag lite orkeslös av det. Plus att jag är aldeleds svag i benen. Men det känns gott att känna av symtom dagligen, det lugnar innan man nått magiska 12 veckor.

    Det har börjat klia i mina inköps-fingrar. Redan! Kollar nu upp vilka blöjor jag ska köpa och funderar ständigt på vagn och emellanåt skänker jag sjalarna en tanke med. Någon annan här som är lika knäpp som jag? Som vill dela med sig av inköpslista?

  • Blå Flygare

    zessan: hihi, känner igen. Jag vill prova sjalar o selaar, men sidan som hade sånna kurser har inga nu .-( Vill ju testa innan man får mage o foglossning. Är inne på en P&T, men jag kanske ångrar mig när jag får veta priset.

  • Blå Flygare

    weo: Jo, det mesta har man ju. Men vi lånade mycket kläder i de minsta stl, så det behöver jag köpa lite. Undrar just var man kan hitta begagnat och ekologiskt. Får väl kolla in tradera o blockat! Och så behövs lite vikisar eftersom vi började med tygblöjor först när dottern var 18 mån, behöver komplettera lite eftersom vi inte bara köpte one-size. Och sjal hittade jag aldrig någon riktigt bra, så det blev bara en ringsjal och en MeiTai. Nu ska jag ha en vävd! Tack för prisuppgift på P&T, känns inte alls oöverkomligt.

    Läste lite i grav-boken, och där stod det att man måste byta madrass i spjälsäng om den är använd. Varför?? Dottern sov mycket sparsamt i den och vi hade plastad froté hela tiden. Den är ju bara 2½ år gammal och i nyskick... Vi samsov mest, och då pratar man ju inte om att man behöver yta madrass

    Varit på inskrivning nu, och jag tycker BM verkar riktigt bra Pratade om foglossning eftersom jag hade det förra gången. Förberedde maken på att han får ta hand om allt i hemmet inom en snar framtid, samt ta FL alt sem för att ta hand om S. Nu är det ju jag som hämtar. Känns bra att jag gått upp i tid, för blir det då som förra gången är det inget bekymmer för honom att ta fl istället. Och så "beordrade" hon mig att söka HP denna gången. Bra, för det har jag tänkt, och då känns det bra att kunna säga till chefen att BM tycker det. Hon var ju så neg till det förra gången.

    rauelette: Välkommen! Du får gärna presentera dig.

    KattenFindus; Vidar 07-06-05 BF 09-03-04

    joannakba; Lowa 06-05-20, BF 09-03-04

    nettan82; Teo 00-10-07, BF 09-03-07

    MammaMie; Milas 06-03-02, BF 09-03-09

    roulette: ___________ , BF 09-03-02

    Winka; Killen 06-05-15, BF 09-03-14

    Ea78; Gustav 05-10-18. BF 09-03-15

    Marie82: Leo 06-09-20, BF 09-03-17

    Zessan84; Viggo 06-09-17, BF 09-03-20

    Emlan81; Oliver 07-01-02, BF 09-03-22

    Anneflisan: Lukas 06-09-14, BF 09-03-24

    MJ79: En son 06-11-19, BF 09-03-25

    Blå Myran: Sofie 06-06-28, BF 09-03-25

    Jenita1: Liam 07-01-20, BF 09-03-27

    Pippil8: Edvin 07-03-28 BF 09-03-27

    Solna81; Viggo 06-12-13, BF 09-03-29

    hannis00: Alwin 06-12-18, BF 09-03-29

    S a n n a: Lukas 07-02-26, BF 09-03-31

  • Blå Flygare

    MJ79: Om syskovagn behövs eller ej bror helt på omständigheter. Hur piggt ens barn är på att traska och i vilken riktning, hur långa sträckor man går, om man åker kollektivt eller har bil när man ska iväg, om man kan tänka sig att bära mycket (i sjal/sele). Men första tanke var sjal och ståbräda och att fortsätta med den vagn vi har idag. Men så tror jag inte att S är något pigg på stå-bräda, kommer nog hoppa av i farten allt som oftast. Och så med bara en bil och maken har den till jobbet varje dag så känner jag att vagn behövs om vi ska kunna ta oss iväg bekvämt, och en P&T om vi ska komma på bussen (o fram i affärer).

    Välkommen tatoolinda.

  • Blå Flygare

    Zessan: Begagnat om vi får tag på det vi vill ha. Knske dags att redan nu leta Hade tänkt köpa begagnat förra gången med, men vi var för sega så till slut fick vi köpa nytt i alla fall, jag var ju så bestämd i vad jag ville ha. Och är nu med. Har kvar vagnen sen innan, och hoppas att P&T-liften passar i den också (vi hade egen liggdel, men det känns mindre praktiskt nu).

  • Blå Flygare

    Kul med nya i tråden

    Jag är duktig på att oroa mig... Så nu är jag redan nervös över hur det ska gå att samsova med en stor mage. Dottern sparkar ju en del emellanåt, och förr gången fick jag sån foglossning att jag knappt kunde vända mig i sängen. Blir ju inte lättare med en 2-åringen som puttar ut en på kanten och halvt om halvt lägger sig under en när man ska vända sig i sängen! Får väl vara beredd att skaffa en egen säng - vad nu S ska säga om det!

    Kom på att det kan vara bra med en hög pall i badrummet också så S kan tvätta händerna själv. Och så ligga på med att hon ska dra upp och ner byxorna själv. Slipper man böja sig ner för det varje gång så underlättar man ju för sig.

    Och så funderar vi på när vi ska sluta med nappen. Tycker bara hon blir mer och mer beroende av den och snuttar jämt... Så ska vi ta bort den får det bli i god tid innan syskonet kommer. Annars kommer det att bli att man tar bort nappen för båda samtidigt (så fick mina föräldrar gör fär min bror var totalt napp-tokig och tog bara min...)

    Och jag är inte ens i v 12 än. Jag är inte klok!

  • Blå Flygare

    weo: Jul kan nog vara lagom, bra att lämna till tomten (som kan ge till bebbr utan napp alt som tck för presenterna). Hade hon bara haft den på naten hade det varit en sak. Men hon har den när hon är nyvaken, när hon blir trött inför kvällen, vid dagvilan, om hon är sjuk... Så det känns som jämt Fst jag ska väl inte stressa, det är ju långt kvar, och blöjavvänjningen är ju avklarad. En sak i taget.

    Kollar runt på P&T nu och undrar just vad skillnaden är mellan de olika modellerna. Letar vidare...

  • Blå Flygare

    Nu har jag varit på vul och sett en livlig varelse på 9 veckor och 3 dagar Så blöder jag inget mer nu så slipper jag vul/ul om några veckor igen.

  • Blå Flygare

    weo: Vad skönt med en bra BM. Jag hade en bra men något virrig förra gången på privat MVC. Nu går jag dit jag bor istället (har flyttat sen senast) och har fått en bra BM som inte är virrig. Det enda jag saknar från förra gången är att den BM gjorde ul själv, det gör ju inte denna utan man får gå till gyn för det. Men det är ju helt ok! Jag hade också lågt Blt (106/63) och kännt av det med - svag i benen och andfådd för inget plus snurrig när jag reser mig upp. Är det samma för dig?

    Ibland får man sig en snilleblixt, men det går allt för långt emellan! Jag tyckte att skötbordet till S var bra förut får man ju en arbetsyta brdvid och slipper ha vattenskål på en vinglig fällstol bredvid. Så nu ska jag hålla utkik efter ett begagnat skötbord. Det vi har fick vi betala 100:- för, så ett till i samma prosklass ska nog inte knäcka oss ekonomiskt Det blir nog drömmen om en ny bil som gör det... Saknar AC i vår och den är lite trång för två barn. Inte helt ny så jag litar inte på att den ska hålla heller.

Svar på tråden Fler som är gravida med andra barnet med BF mars -2009?