• Bruden1

Helammar-kompliterar ni med vatten?

Undrar...
    Ni som helammar era bebisar, 0-6 månader, ger ni vatten oxå som kompliment nu när det är såå varmt?
    Vad har eran BVC sagt om vatten.... ge eller inte?

---
    Själv ger jag inte vatten. Alicia är 2 månader på tisdag.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Helammar-kompliterar ni med vatten?
  • Helene m Olivia o Sigrid

Nej! Finns ingen anledning!
    Är de törstiga så ammar de oftare!

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Bäbis 080805 ♥
  • Bruden1
    Helene m Olivia o Sigrid skrev 2008-07-25 23:55:23 följande:
    Nej! Finns ingen anledning!Är de törstiga så ammar de oftare!
    ja, precis så tänkte jag med!
    men undrar hur andra gör...
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Moonbride

Ska inte behövas enligt BVC.

♥ Alicia - 22 sep 2007 ♥
  • Fr1dlyst

Nej, ger inget vatten.

Axel 080415
  • 08Mars

Ger inget vatten. Har inte pratat med BVC om det.

• Sandra och Frippe

Det behöver inte bli hysteriskt detta med vatten, nej det ska inte behövas men det gör inget om de får en slurk. Självklart ska man se till att de inte blir mätta, det är enda anledningen till att INTE ge vatten och att de inte behöööver det. Amma oftare ist om ni vill för extra vätska behövs.

• Sandra och Frippe

sen måste jag bara kommentera detta om bvc, deras ord är inte lag, och vatten är inte farligt på nått sätt för de små.

Sandra och Frippe skrev 2008-07-26 00:47:24 följande:
    sen måste jag bara kommentera detta om bvc, deras ord är inte lag, och vatten är inte farligt på nått sätt för de små.
    Men helt onödigt!
    Och det kan faktiskt vara rätt dumt att ge vatten! Det tar plats i magen och innehåller ingen näring!
  • Lady Dahmer

nej. inget vatten. bara tutte.

It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • Sandra och Frippe

lika onödigt som en del inlägg då el? Det är din åsikt, min är att det inte är någon fara att göra det, vatten är inte giftigt. Skrev varken för eller emot men just nu är det flera trådar på fl om just detta och det verkar som om en del är uppskrämda av bvc. Det är onödigt att ge en helammande vatten för det behövs inte, amma oftare ist när det är varmt. Men vill man ge vatten så är det ju ingen fara. Se till bara att barnet inte dricker sig mätt på det och det lär ju inte hända om den får sig ett par sipp i sommarhettan.
    Helene m Olivia o Sigrid skrev 2008-07-26 02:01:27 följande:

Men helt onödigt!Och det kan faktiskt vara rätt dumt att ge vatten! Det tar plats i magen och innehåller ingen näring!
    Sandra och Frippe skrev 2008-07-26 02:09:30 följande:
    lika onödigt som en del inlägg då el? Det är din åsikt, min är att det inte är någon fara att göra det, vatten är inte giftigt. Skrev varken för eller emot men just nu är det flera trådar på fl om just detta och det verkar som om en del är uppskrämda av bvc. Det är onödigt att ge en helammande vatten för det behövs inte, amma oftare ist när det är varmt. Men vill man ge vatten så är det ju ingen fara. Se till bara att barnet inte dricker sig mätt på det och det lär ju inte hända om den får sig ett par sipp i sommarhettan.
    Va??
    Det ÄR onödigt och det KAN vara dumt! Det är inte min åsikt, det ÄR så!

Och vill man HELamma så ska bäbisen ENDAST få bröstmjölk! INGET annat!
  • Moniqe1979

ger en slurk vatten om vi åkt bil och han blivit svettig, han är alltid törstig då och inte alltid jag har tid/lust att sätta mig och amma på parkeringen för att han svettats i bilen (styr alltid "utflykterna så han ammar precis innan vi åker). ca 5ml vatten och han är nöjd tills det är dags att äta/amma igen. Min BVC "tant" säger att det är OK, viktigt att han får något i det läget vatten eller tutte spelar ingen roll.

• Sandra och Frippe

snälla lugna ner dig, jag säger ju inte emot dig heller om du läser vad jag skriver, valet är fritt säger jag ju, ger du ditt barn vatten så lovar jag dig att du kommer inte ta död på det och du kommer att kunna fortsätta amma som vanligt. Petar du i ungen 200 ml är det klart den blir mätt.
    Helene m Olivia o Sigrid skrev 2008-07-26 02:11:43 följande:

Va??Det ÄR onödigt och det KAN vara dumt! Det är inte min åsikt, det ÄR så!Och vill man HELamma så ska bäbisen ENDAST få bröstmjölk! INGET annat!
  • Sandra och Frippe

och det KAN vara dumt.
    Sandra och Frippe skrev 2008-07-26 02:15:41 följande:

snälla lugna ner dig, jag säger ju inte emot dig heller om du läser vad jag skriver, valet är fritt säger jag ju, ger du ditt barn vatten så lovar jag dig att du kommer inte ta död på det och du kommer att kunna fortsätta amma som vanligt. Petar du i ungen 200 ml är det klart den blir mätt.Helene m Olivia o Sigrid skrev 2008-07-26 02:11:43 följande:
  • Lottabl

Nej, ger bröstet oftare istället han är 4 månader

• Pallas

Nej, jag ammar helt fritt. Mina yngsta barn är födda i södra Kalifornien, där det är mellan 30 och 45 grader i skuggan 6 månader om året. Inte ens där rekommenderas att ge vatten om man ammar.

Svar på tråden Helammar-kompliterar ni med vatten?