• Anonym

Ett j*vla humör vid ägglossning?

Att man kan få ett fruktansvärt humör vid PMS vet jag men hur är det vid ägglossning? Andra månaden på raken nu och jag är rädd att jag ser ett mönster på mitt fruktansvärda humör...

• Svar på tråden Ett j*vla humör vid ägglossning?
  • Februarii

Jag blir jävligt sur när jag har ägglossning, maken märker det direkt. Har ont också vid äl. Mensen skulle jag däremot inte märka av om jag inte blödde

• Anonym
    Februarii skrev 2008-07-26 17:12:15 följande:
    Jag blir jävligt sur när jag har ägglossning, maken märker det direkt. Har ont också vid äl. Mensen skulle jag däremot inte märka av om jag inte blödde
    Jävligt sur är nästan en underdrift i mitt fall. Blev fundersam bara för jag har aldrig hört att någon känner av ägglossning så innan. Nästan så man funderar på att börja äta p-piller igen bara för att få ett jämnare humör...
  • Anonym (bitch)

kära nån...bitch är mitt mellan namn.. jag känner starkt av min ägglossning både fysiskt o psykiskt samt att det känns som om den börjar direkt efter mensen o håller på till det är dax för mens igen.....vad göra?

• Anonym

En till! Det är hemskt ! Eller rättare sagt : JAG är hemsk. Mår fruktansvärt dåligt psykiskt, monster i humöret och väldigt ont. Och detta är så typ halva cyklen, från äl till mens.

Undrar som ovan : VAD kan man göra ? Lider så av detta..

• Anonym (bitch)
    Anonym skrev 2008-07-26 20:37:15 följande:
    En till! Det är hemskt ! Eller rättare sagt : JAG är hemsk. Mår fruktansvärt dåligt psykiskt, monster i humöret och väldigt ont. Och detta är så typ halva cyklen, från äl till mens.Undrar som ovan : VAD kan man göra ? Lider så av detta..
    finns det verkligen en till på denna jord som lider som jag????
    jag va nyligen hos gyn...som vanligt allt ser bra ut, men hon testar en sak nu...jag ska inte ha uppehåll med p-pillren utan bara fortsätta på nästa så jag inte får nån mens...så ska det vara nu i 3 mån o sen ska jag höra av mig....mer vet jag inte...
  • Anonym

ush ja, det är nästan så jag funderar på anti depp pga detta.

Jag tar inga p piller, eller ngt alls,har hört att det annars kan lindra lite..men helt ärligt så när jag tog p piller så blev jag ännu värre med alla hormoner.
    likadant bär jag varit gravid,,ett känslomässigt vrak :/

hoppas det hjälper lite för dej nu.

Anonym (bitch) skrev 2008-07-26 21:18:59 följande:

finns det verkligen en till på denna jord som lider som jag????jag va nyligen hos gyn...som vanligt allt ser bra ut, men hon testar en sak nu...jag ska inte ha uppehåll med p-pillren utan bara fortsätta på nästa så jag inte får nån mens...så ska det vara nu i 3 mån o sen ska jag höra av mig....mer vet jag inte...
  • Anonym (bitch)
    Anonym skrev 2008-07-26 22:30:20 följande:
    ush ja, det är nästan så jag funderar på anti depp pga detta.Jag tar inga p piller, eller ngt alls,har hört att det annars kan lindra lite..men helt ärligt så när jag tog p piller så blev jag ännu värre med alla hormoner.likadant bär jag varit gravid,,ett känslomässigt vrak :/hoppas det hjälper lite för dej nu.Anonym (bitch) skrev 2008-07-26 21:18:59 följande:
    ja för dig med.....det kom ut ett p-piller som heter yasmine för några år sedan, den är dyrare än normalt o går ej på högkostnads skyddet ..MEN . den är framtagen just för sådana här problem......säg utan dessa piller så skulle jag säkert gå på anti depp.....men som sagt, dom hjälper inte helt , men kanske 50%.....
  • drömhus

Testa att sluta äta kolhydrater och stärkelse, det har hjälpt mig mycket. Jag äter enligt low carb och har fått en lugnare cykel.

• Anonym

Ja, dom har jag fått en gång men kunde (vågade) inte ta dom då jag har blodpropp i släkten, bla min mormor dog av en så jag är lite rädd för p piller.

Men jag ska testa alla tips och råd. Det kan inte bli värre. Jag förstår inte hur man kan bli så sjuk av lite hormoner ..eg.? Ibland tänker jag t o m att jag ska sterilisera mej för att slippa det! Drastiskt tänkande jag vet, men när man mår så kass så är inte ens tankar sunda direkt

Dieten kan kanske hjälpa..men har en tendesn att äta alldeles för mkt godis ( är socker beroende ) just i halva delen av cyklen..:S

Anonym (bitch) skrev 2008-07-26 23:24:13 följande:

ja för dig med.....det kom ut ett p-piller som heter yasmine för några år sedan, den är dyrare än normalt o går ej på högkostnads skyddet ..MEN . den är framtagen just för sådana här problem......säg utan dessa piller så skulle jag säkert gå på anti depp.....men som sagt, dom hjälper inte helt , men kanske 50%.....
  • Anonym (bitch)

sterilisering...just det, bokade tid dit för jag hade fått nog...men vid genomgång så fick jag reda på att man slipper ej ägglossningen utan snarare att man kommer in i klimateriet...o hur kul låter det?? då har man ju en annan typ av vånda + att man blir gammal fortare......

äter allt med lågt gi. så jag vet ej om jag kan säga att det hjälper, jag är en väldig sund tjej....bra mat+ rörelse..men pyttsan att man skulle må bra...det är för mkt begärt av livet!

Anonym skrev 2008-07-27 08:14:27 följande:
    Ja, dom har jag fått en gång men kunde (vågade) inte ta dom då jag har blodpropp i släkten, bla min mormor dog av en så jag är lite rädd för p piller. Men jag ska testa alla tips och råd. Det kan inte bli värre. Jag förstår inte hur man kan bli så sjuk av lite hormoner ..eg.? Ibland tänker jag t o m att jag ska sterilisera mej för att slippa det! Drastiskt tänkande jag vet, men när man mår så kass så är inte ens tankar sunda direkt Dieten kan kanske hjälpa..men har en tendesn att äta alldeles för mkt godis ( är socker beroende ) just i halva delen av cyklen..:S Anonym (bitch) skrev 2008-07-26 23:24:13 följande:
  • Anonym

jag vet, samma här..förutom sockret så tränar jag 4 ggr / veckan..men men..

det visste jag inte. trodde man slapp det helt om man var steriliserad..inte så mkt nytta då ..jag vill ju ha ett barn till men vet inte om jag vågar eftersom jag vet hur jäkligt jag kommer må, rent psykiskt, och då undrar man om det är värt det :S

Anonym (bitch) skrev 2008-07-27 08:49:21 följande:

sterilisering...just det, bokade tid dit för jag hade fått nog...men vid genomgång så fick jag reda på att man slipper ej ägglossningen utan snarare att man kommer in i klimateriet...o hur kul låter det?? då har man ju en annan typ av vånda + att man blir gammal fortare......äter allt med lågt gi. så jag vet ej om jag kan säga att det hjälper, jag är en väldig sund tjej....bra mat+ rörelse..men pyttsan att man skulle må bra...det är för mkt begärt av livet!
  • drömhus

Jag mådde bättre under min graviditet än under mens, tråkigt att ni inte gör det.

Att sterilisering inte hjälper är ju inte konstigt eftersom du bara klipper av äggledarna men har kvar alla kvinnliga fukntioner. Då skulle ju en kastrering vra det enda, men det utförs inte utan medicinska belägg som tex onormalt stora blödningar vid mens.

Har ni provat hormonspiral?

• Anonym (bitch)
    drömhus skrev 2008-07-27 10:09:16 följande:
    Jag mådde bättre under min graviditet än under mens, tråkigt att ni inte gör det.
    Att sterilisering inte hjälper är ju inte konstigt eftersom du bara klipper av äggledarna men har kvar alla kvinnliga fukntioner. Då skulle ju en kastrering vra det enda, men det utförs inte utan medicinska belägg som tex onormalt stora blödningar vid mens.
    Har ni provat hormonspiral?
    det är väl det som vi håller på att testa nu tror jag, ska ju inte ha uppehåll i pillren på 3 mån utan ha en jämn hormon spridning, sen skulle jag höra av mig...kanske dax för hormon spiral+??...går man upp i vikt av det?
Svar på tråden Ett j*vla humör vid ägglossning?