• lillangel

är de elakt att låta min katt vara ensamkatt nu?

Står i valet och kvalet,har en katt...hade 2st från början men jag är ensam med en liten baby och så blev båda kattdamerna på smällen så jag va tvungen att sälja min ena älskling men hon fick iaf ett toppen hem,hade höga krav på köpare...nu ska snart min katts ungar flytta,jag har 3st kattungar och 2st är sålda,den som är kvar har fått mitt hjärta att smälta ,han är så underbar,har tänkt att om jag ska ha en ny kamrat till min katt "cody" som hon heter så ska de vara en korthårs hane och de är han... MEN jag är somsagt ensam och måste städa varjedag men ändå är de skitigt och nu börjar min son krypa runt på golvet...är de elakt att låta Cody leva ensam nu?ska jag behålla hanungen? några andra smarta tipps om hur man håller de frächt hemma?jag dammsuger och torkar golven varje dag men ändå så flyger de dammråttor överallt

• Svar på tråden är de elakt att låta min katt vara ensamkatt nu?
  • niiile

Jag dammsög katten =D Han älskade det!!

Du får inte ha _för höga_ krav och förväntningar; Lite skit i hörnen, är bättre än ett rent helvete.

Hur tror du katten vill ha det? Vill hon ha en kattkompis?

• kobra

vad jag förstår så är ju katter inte flockdjur så de må ju älska att vara ensam herre på täppan så att säga

• lillangel
    niiile skrev 2008-07-26 22:43:03 följande:
    Jag dammsög katten =D Han älskade det!! Du får inte ha _för höga_ krav och förväntningar; Lite skit i hörnen, är bättre än ett rent helvete. Hur tror du katten vill ha det? Vill hon ha en kattkompis?
    hahaha va rolig du är jag vet inte hur Cody vill ha de,ska fråga henne när hon kommer in... skämt åsido...men frågan är om hon vill att hennes unge bor med henne resten av livet?hahaha! Någon som har erfarenhet hur de går?
  • mammajonathan

Jag tycker du skall sälja kattungen och låta den få ett bra hem. Och se hur din katt mår av att vara ensam katt. Jag tror hon kommer må som en prinsessa. Mår hon inte bra utav det så finns det ju mängder med katt ungar att köpa...

Lycka till!!

• CTMT

Det kan ju hända att din katt kräver en hel del uppmärksamhet sen när den blir ensam... Har man en katt + en kattkompis så brukar de vara duktiga på att hålla igång varandra och vara självständiga när man själv kanske behöver vara själv eller ägna sin tid åt t.ex. en bebis :)

Och relationen kommer nog bli bra i och med att det är en kattmamma + sin unge.
    Utekatter? Kastrera! Så slipper du fler kattungar i framtiden och du slipper allt revirtänk och jamande vid parningstider etc ;)

Känne fter hur mycket tid du har till en ensamkatt, för den kommer kräva lite uppmärksamhet när den blir helt själv.

Lycka till!

• Southern Belle

Katter vill väl vara ensamkattet? Som kobra skriver så är de inga flockdjur! Din katt kommer säkert att älska att få din och ditt barns odelade uppmärksamhet!

Jag hade först bara en katt och trodde att hon skulle tycka det var kul med en kompis (innan jag tänkte på det där med att de inte är flockdjur ). Det som hände var att hon sakta men säkert psykade ner den nya missen tills den blev helt knäpp och jag var tvungen att avliva den....

Ska jag ha katt nån mer gång blir det bara en sådan!

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • MariaN

min erfarenhet av katter som blivit ensamna är inte så bra. min katt som blev det efter att ha haft en kompis blev jättegnällig och konstig. men det är kanske olika för olika katter.

• niiile

Jag är inte välkommen till mina föräldrar..

.. Min(a) katt är verkligen inte välkommen. Katten mina föräldrar har, VILL vara herren på täppan. Visar sitt missnöje mycket tydligt - då uppmärksamheten måste delas med andra.

• lillangel

jag ska nog göra så att jag försöker ha henne själv och om hon vantrivs så köper jag en kompis åt henne...då tänker jag köpa en äldre katt från ett katthem eller en avlivningshotad misse.

Svar på tråden är de elakt att låta min katt vara ensamkatt nu?