• OHs mamma

Måndagen den 4 augusti, då gäller det! Nån som hänger på?

Nu har det gått på tok för långt!
    Sambokilon + semesterkilon + gottekilon = KATASTROF!

Den 4/8 (efter semestern) börjar jag mitt "nya" liv!

Hemlagad mat, inget småätande, inga kaloribomber och motion! Jag ska gå med i Aftonbladets viktklubb för att verkligen komma igång och ta mig i kragen!

Nån som hänger på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-02 23:44
    Här uppdaterar vi våran vikt och hur det går för oss; www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34934386.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-07 05:47
    Här är våran recept & träningstråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m35039178.html

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m35039364.html

• Svar på tråden Måndagen den 4 augusti, då gäller det! Nån som hänger på?
  • Perniilla

Jag hänger gärna på, har försökt tidigare, men har inte lyckats..men får hoppas på resultat denna gång! =)

• COTTA

Hej jag vill oxå hänga på .
    Vill inte ens veta hur många kilon jag har gått upp under den här semestern .

• OHs mamma
    Svar på #1
    Perniilla skrev 2008-07-26 22:51:22 följande:
    Jag hänger gärna på, har försökt tidigare, men har inte lyckats..men får hoppas på resultat denna gång! =)
    Vad härligt! Hur hade du tänkt lägga upp det hela? Hur många kilon vill du gå ner? *nyfiken*
  • OHs mamma
    Svar på #2
    COTTA skrev 2008-07-26 23:07:05 följande:
    Hej jag vill oxå hänga på.Vill inte ens veta hur många kilon jag har gått upp under den här semestern.
    Hehe, det där känner jag mycket väl igen! Kul att du vill vara med och kämpa! Hur tänker du lägga upp det hela då? Hur många kilon vill du gå ner?
  • COTTA

Jag tänker köra viktväktarnas metod, har gort det tidigare och tyckte att det var ett bra sätt som faktiskt funkade!

Jag vill gå ner till 52 kilo, innan semestern var det 5 kilo dit, nu kan jag tänka mig att det kanske är 8 kilo dit.
    Har ännu inte vågar väga mig, det får vänta tills den 4 augusti
    .

Själv då?

• Perniilla
    FrökenSara skrev 2008-07-26 23:07:42 följande:
    Svar på #1
    Vad härligt! Hur hade du tänkt lägga upp det hela? Hur många kilon vill du gå ner? *nyfiken*
    Jag funderar på att gå på någon diet till att börja med, nu måste jag alltid ha någonting att tugga på, och det måste jag bli av med. Min sambo köpte ett paket nutrilett som han inte tänkte ta någe mer utav, så det är ju värt att testa. O

ch jag äter onödigt stora portioner. På kvällen äter jag ca 10 mackor, utan smör och utan pålägg..måste bara ha någonting att tugga på..så det måste det bli slut med. Jag önskar jag kunde gå ner iaf 9 kilo, jag väger nu 69 kilo. Jag gick upp 26 kilo under graviditeten..och jag har nu 7 kilo kvar av dem..

Hur har du tänkt det? Såg att aftonbladet har "två för en" på medlemskap
  • OHs mamma
    Svar på #5
    COTTA skrev 2008-07-26 23:14:31 följande:
    Själv då?
    Jag tänker gå med i aftonbladets viktklubb och köra det de första tre månaderna. Men det hela handlar ju om att äta nyttig mat i lagom mängd och att motionera mycket. Ska försöka låta bli att gotte, men kanske ha en kväll i veckan då jag kan ta nåt litet gott för annars kommer det spåra ur direkt om jag känner mig rätt.

Allra helst skulle jag vilja gå ner till 70kg, men det är drygt 20kg dit! 21kg dit före semestern, nu är det nog några kilon till. Så jag har rätt mycket att göra. Men det ska gå!
  • Perniilla

Det värsta är också att jag alltid bestämmer mig för att ta tag i mitt ätande..men jag har ingen som peppar mig..min familj bor i Stockholm, och den enda jag känner i min stad är min sambo..som är väldens sämsta peppare! Så jag blir aldrig riktigt motiverad..och sitter och äter av tristess..har inget annat att göra..

• OHs mamma
    Svar på #6
    Perniilla skrev 2008-07-26 23:17:18 följande:
    Hur har du tänkt det? Såg att aftonbladet har "två för en" på medlemskap
    Du kan läsa mitt tidigare inlägg till COTTA så ser du hur jag tänker och hur mycket jag vill gå ner.

Ja, jag har också sett att aftonbladet har "två för en", men sambon vill inte vara med.
  • Wilowa

Vi kom just hem från en veckas husvagnssemester och jag har inte vågat ställa mig på vågen! Före semestern hade jag 5-7 kilo att gå ner...

Svar på tråden Måndagen den 4 augusti, då gäller det! Nån som hänger på?