• Analoga

Hur gör ni för att hålla temperaturen nere i sovrummet på natten?

Fy fan vad jobbiga nätterna är nu. Vi har väl kring 30 grader här hemma nu
    På natten är vi TVUNGNA att ha en golvfläkt gående i sovrummet hela natten , annars vaknar man upp badande i svett.

Hur gör ni för att hålla svalkan i sovrummet?

• Svar på tråden Hur gör ni för att hålla temperaturen nere i sovrummet på natten?
  • Tigra79

Vi har en takfläkt som går när det är varmt, de sista nätterna när det varit riktigt varmt har vi dessutom öppnat balkongdörren på vid gavel.

• vadvorelivet

Vi har både markiser och persienner nere under dagen,inga fönster öppna förrän det börjar bli svalt ute,då öppnar vi och sätter på bordsfläkten,men jag håller med dig,det är riktigt,riktigt varmt nu och svårt att sova i värmen.

• modestyonly

Jag har persienner nere hela tiden, och öppet åt det hållet det är skugga!!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Analoga

Jo vi har fönstren förbommade hela dagarna också men det hjälper ju föga. Vi öppnar fönster, dörrar först när det blivit skugga/solen gått ner. Vi har takfläkt och golvfläktar i så gott som alla rum. Fan - man skulle ha införskaffat en portabel AC - hade varit skönt att ha i sovrummet!

• Nyfiken gul

nerdraget dagtid ( rullgardin ), takfläkt o fönstret vidöppet nattetid. samt korsdrag 15 min innan sängdags.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Bakeapple

Vårt sovrum ligger i källaren, så där är svalt och skönt. Vi har inte ens behövt takfläkten som gick konstant när vi bodde i förra huset.

• Analoga
    Bakeapple skrev 2008-07-27 12:38:28 följande:
    Vårt sovrum ligger i källaren, så där är svalt och skönt. Vi har inte ens behövt takfläkten som gick konstant när vi bodde i förra huset.
    Å, lyckos er som har en källare! Det hade man behövt nu!
  • Indillia

Nerdragna persienner och öppet sidofönster dygnet om.

• Blå Flygare

Det brukar fungera bättre att stänga dörren till det rum man vädrar ur än att ordna tvärdrag. Särskilt när luften står helt stilla.

• Ann Lee

Vi öppnar inte fönster under dagen. Sen på kvällen när det är svalare öppnar vi vädringsfönstret i sovrummet på vidgavel. Även bordsfläkten är igång hela natten. På morgonkvisten när solen går upp stänger vi fönstret eftersom det annars blir jättevarmt igen. Morgonsol är inte roligt...

Svar på tråden Hur gör ni för att hålla temperaturen nere i sovrummet på natten?