• Analoga

Hur gör ni för att hålla temperaturen nere i sovrummet på natten?

Fy fan vad jobbiga nätterna är nu. Vi har väl kring 30 grader här hemma nu
    På natten är vi TVUNGNA att ha en golvfläkt gående i sovrummet hela natten , annars vaknar man upp badande i svett.

Hur gör ni för att hålla svalkan i sovrummet?

• Svar på tråden Hur gör ni för att hålla temperaturen nere i sovrummet på natten?
  • Kristin24

har dragit för fönstret under dagen, öppnar det på natten och har fläkt.

Go och glad Kexchoklad
  • Trynträ

Vi har fönstret öppet och en takfläkt igång. Annars hade vi nog fått bosätta oss i källaren för där är det svalt.

• Lillan19788

min pojkvän tejpade fast aluminiumfolie på fönsterrutan med den blanka sidan utåt , det stöter bort solstrålarna 10 m kostar 20 kr på ica , det hjälper , har en 9 veckors som sover mkt bättre på natten nu tack vare detta ..

• Blå Flygare

Man kan också tänka på att använda spis, ugn, diskmaskin och torktumlare så lite som möjligt då de alstrar värme. Kanske ska stänga av datorn med

• Hexx

Öppnar fönsteret så fort det blir skuggitgt och ställer en fet bordsfläkt där. har runt 22 grader i sovrummet nu.

• Beatrissan
    Lillan19788 skrev 2008-07-27 20:59:20 följande:
    min pojkvän tejpade fast aluminiumfolie på fönsterrutan med den blanka sidan utåt , det stöter bort solstrålarna 10 m kostar 20 kr på ica , det hjälper , har en 9 veckors som sover mkt bättre på natten nu tack vare detta ..
    Bra idé ska testa!!!
    Just nu har jag bordsfläkt o fullt öppna dörrar och fönster i lägenheten hela dagen tills det mörknar då kommer myggorna in så då stänger jag till dörrarna igen o låter fönstren va uppe något lite, rullgardinen e nerrullad i sovrummet 24immar dygnet. Fläkten måste jag stänga av innan jag ska sova, annars stör jag mig bara på hur "mkt" den låter :P

Men imorn ska jag sätta aluminium på fönstret, tack!
  • Shqiptari

Vi har en AC i sovrummet, funkar super bra!

• Beatrissan

Ska btw köpa en ac till hela lght nästa vår. Det koimmer vara värt varenda krona!

• Shqiptari
    Beatrissan skrev 2008-07-28 02:31:08 följande:
    Ska btw köpa en ac till hela lght nästa vår. Det koimmer vara värt varenda krona!
    Ac är det bästa. Fast det är inte ofta man behöver ha den på. Den vi har i sovrummet räcker i hela huset nästan. Och det är så sällan vi behöver ha den på. Blir inte så varmt här i Sverige så ofta.
  • misplaced

Har precis köpt en AC, mitt livs bästa investeing!! =)
    Skulle aldrig klara mig utan den. Visserligen kostar den lite men det är värt varenda öre =)

• mimmi 1

vad har ni för typ av AC?? alla jag sett på har nån grov slang som ska forsla ut den varma luften genom fönstret... tycker det verkar skumt. då måste man ju ha fönstret öppet, Jag undrar om det inte finns nån typ som bara kyler ner luften, och inte måste skicka ut värmen på nåt sätt?? dessutom portabel så man kan flytta runt den där man vill...

• Beatrissan
    mimmi 1 skrev 2008-07-28 21:52:37 följande:
    vad har ni för typ av AC?? alla jag sett på har nån grov slang som ska forsla ut den varma luften genom fönstret... tycker det verkar skumt. då måste man ju ha fönstret öppet, Jag undrar om det inte finns nån typ som bara kyler ner luften, och inte måste skicka ut värmen på nåt sätt?? dessutom portabel så man kan flytta runt den där man vill...
    Det du har sett är nog en såndär variant man brukar ha i hus för att hålla ned värmekostnaderna... mam o pap har en sådan i sitt hus o sen på utsidan står en låda typ på väggen..

Kolla på elgiganten för en vanlig ac som kyler ner luften och som du kan flytta runt.. Såg i reklambladet att dem hade en för 2500kr nu!!!!
  • Shqiptari

mimmi 1 skrev 2008-07-28 21:52:37 följande:

Vi har en helt vanlig AC, funkar super bra! Men det är inge sån slang som man ska ha ut igenom fönstret på våran iallafall.

Men den vi har kan jag verkligen rekommendera. Om jag bara visste vart mannen köpte den och för hur mycket, men den kostade iallafall några tusen tror jag.

Men det är dom verkligen värda!
  • Katja77

Om ni tycker det är svårt att sova på natten så testa att jobba natt och försöka sova på dagen! Det är varmt! Jag har sol hela dagen mot sovrumsfönstret, lite ac hade inte skadat!

Svar på tråden Hur gör ni för att hålla temperaturen nere i sovrummet på natten?