Inlägg från: pingela77 |Visa alla inlägg
  • pingela77

När vänder sig barnet?

Är strax i v.33 och är gravid med andra barnet. Min fråga är när de flesta barn vänder sig med huvudet neråt. Tror min lilla stumpa har huvudet uppåt eftersom jag mest känner buff och spark nedåt.
    Min dotter vände sig med huvudet nedåt tidigt men denna lilla dam verkar trivas att ligga med rumpan nedåt.
    Magen är dessutom mindre denna gång så jag tror inte det finns så vansinnigt mycket plats därinne.

• Svar på tråden När vänder sig barnet?
  • pingela77

Nä det finns ju gott om tid till vändning men jag var mest nyfiken på när de brukar vända sig. Min Bm vill inte kolla förrän v.36 eftersom hon tror att man bara oroar sig innan dess. Det gör jag inte men det är klart att jag inte vill föda i säte helst

• pingela77

Rebeckan; Din kanske hinner vända sig innan snittdatum. Dom kan ju vara riktigt kluriga ibland bebbarna.

• pingela77

Med min dotter så vände hon sig tidigt men var rörlig hela tiden. Detta ställde faktiskt till en hel del problem på förlossningen. Jag tvivlar på att denna bebbe tänker fixera sig överhuvudtaget. Jag verkat ha ett rymligt bäcken eller nåt

Svar på tråden När vänder sig barnet?