• sommar barn

Ny peronal på förskolan, vad vill man som förälder veta?

Hej! Ska om drygt en vecka börja arbeta på en förskola. Hade tänkt sätta upp ett brev som föräldrarna kan läsa ang om att jag ska börja där. Men till min fråga, vad vill man som förälder veta? Vill inte att det ska bli onödig information men samtidigt att de ska få en liten bild om mig? Så vad säger ni?

• Svar på tråden Ny peronal på förskolan, vad vill man som förälder veta?
  • Zaria

Vad du heter
    Hur länge du skall jobba/vikarie/fastanställd,ev utbildning.

Typ
    "Hej jag heter" sommarbarn" och är "utbildning" och skall vikariera för **** 3 månader" typ.

Tycker det är trevligt att du vill presenera dig,förra året hade vårt dagis sommarvikarier som bara smet ivög vid hämtning/lämning och sa inte ett ljud,varken hej,namn eller hur barnets dag varit...

• sommar barn

Men bra då tänker vi lite lika. Jag kommer att vara tillsvidareanställd så jag kommer absolut ta kontakt med föräldrar och barn, dock tänker jag att jag inte heller vill slänga mig på dem och presentera mig, då jag tycker att det kan vara bra för framförallt barnen att lära känna mig lite först. Därför tänker jag att brevet också kan vara till hjälp för att inte behöva känna en absolut press att presentera sig för alla på samma dag.

• ninna77

Kanske lite kort om vad du arbetat med innan...? Erfarenhet från annan förskola?
    Lycka till på ditt nya jobb

• Stora

Jag tycker det är jättetrevligt då man sätter upp en lapp oavsett om man är ny fastanställt eller vikarie. Jag har själv gjort så tidigare och även då jag kom tillbaka efter mammaledigheten så satte jag upp ett litet brev om att jag var tillbaka.
    Jag skulle skriva Hej jag heter......och är utbildad förskolärare. Jag kommer att jobba här från och med...( till) (och vara vikarie för). Tidigare har jag arbetat på förskolan.....Min familj består av min man...och mina barn......
    Hoppas att vi ska trivas tillsammans vänliga hälsningar!

• Fillay

Jag saknar att få veta vilken utbildning och erfarenhet ny personal på mina barns förskola har, så det tycker jag absolut ska med.

• Ännuenprick

Hej! Vad trevligt det låter att du vill introducera dig så. Tänkte bara säga att det bästa intrycket har jag fått av personal som i slutet av första dagen berättade lite om hur de upplevde min dotter som person. Alltså inte bara hur hon har ätit och sovit utan att hon är social, framåt och vem hon verkar gilla att leka med etc. Kändes verkligen kompetent och som att min tjej har blivit sedd!

• Lilly80

Tycker du ska försöka om du hinner att sätta upp lappen innan du börjar. Så har jag alltid gjort . Så vet föräldrarna om det innan, och har även information om vem man är och vad man har gjort innan M.M

• sommar barn

Tack för era råd, de tas tacksamt emot. Hade tänkt besöka förskolan nu på tisdag denna vecka och i samband med det sätta upp lappen, med bild och info om utbildning, tidigare erfarenheter och mig. Jag vet att föräldrarna är informerade om att jag kommer att börja arbeta där, vilket känns bra. Men precis som många skriver så känns det bra att också få ge en egen liten presentation om vem jag är och vad jag tidigare gjort och vilken utbildning jag har.

ännuenprick, måste vara en en trygghet som förälder tänker jag att få upptäcka att de som arbetar med ens barn, verkligen "SER" dem under dagen!

Svar på tråden Ny peronal på förskolan, vad vill man som förälder veta?