Inlägg från: sommar barn |Visa alla inlägg
  • sommar barn

Ny peronal på förskolan, vad vill man som förälder veta?

Hej! Ska om drygt en vecka börja arbeta på en förskola. Hade tänkt sätta upp ett brev som föräldrarna kan läsa ang om att jag ska börja där. Men till min fråga, vad vill man som förälder veta? Vill inte att det ska bli onödig information men samtidigt att de ska få en liten bild om mig? Så vad säger ni?

• Svar på tråden Ny peronal på förskolan, vad vill man som förälder veta?
  • sommar barn

Men bra då tänker vi lite lika. Jag kommer att vara tillsvidareanställd så jag kommer absolut ta kontakt med föräldrar och barn, dock tänker jag att jag inte heller vill slänga mig på dem och presentera mig, då jag tycker att det kan vara bra för framförallt barnen att lära känna mig lite först. Därför tänker jag att brevet också kan vara till hjälp för att inte behöva känna en absolut press att presentera sig för alla på samma dag.

• sommar barn

Tack för era råd, de tas tacksamt emot. Hade tänkt besöka förskolan nu på tisdag denna vecka och i samband med det sätta upp lappen, med bild och info om utbildning, tidigare erfarenheter och mig. Jag vet att föräldrarna är informerade om att jag kommer att börja arbeta där, vilket känns bra. Men precis som många skriver så känns det bra att också få ge en egen liten presentation om vem jag är och vad jag tidigare gjort och vilken utbildning jag har.

ännuenprick, måste vara en en trygghet som förälder tänker jag att få upptäcka att de som arbetar med ens barn, verkligen "SER" dem under dagen!

Svar på tråden Ny peronal på förskolan, vad vill man som förälder veta?