• smc

Slickar du på varm asfalt eller gör något annat tokigt?

När min sambo berättade på sitt jobb att jag var gravid, så drog "tanterna" där igång stora snacket om allt galet gravida kvinnor kan få för sig. Stackars min sambo kom hem och var helt uppskrämd.

Jag tror inte att jag har nåt knepigt för mig och är inte sugen på några "konstiga" saker, förutom att vattnet jag dricker måste vara iskallt och nytt från kranen.

Har du några tokiga grejer att berätta eller vet någon annan som "slickar på varm asfalt" eller liknande?

Bara kul att fördriva väntan lite i värmen med några goda skratt om du har nån kul berättelse att dela med dig av :)

• Svar på tråden Slickar du på varm asfalt eller gör något annat tokigt?
  • soderblondie

Haha! Med dessa foglossningar och stora magen skulle jag nog inte nå ner med tungan till asfalten om jag nu skulle velat!

En kompis mamma skrapade håll i murbruket på väggen i köket och stog där och slickade *S* vaddå kalkbrist!

• Nyfiken gul

jag "snortade" under mina två första graviditeter... hehe...

jag tyckte asbest var så gudomlig doft att jag drog in stora drag varje gång jag var nere i garaget. (hyreshus) - Första barnet

- Andra barnet - Var jag helt besatt av doften av skumgummi. Sonen hade en liten mjuk inomhusboll i skumgummi och varje kväll när han somnat tog jag bollen med mig till tv:n o satt där och luktade på den. Likaså hans madrass till spjälsängen låg illa till också...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • smc

Asbest? Hahaha... det låter ju inte klokt, och defintivt inte så nyttigt! :)

• Svart ros

Jag älskar doften av maskindiskmedel och pulvertvättmedel. Varje gång jag lagt in en tablett i diskmaskinen så måste jag lukta på omslagspappret lääänge innan jag kan slänga det för det doftar så gudomligt gott tycker jag. För några månader sedan kunde jag inte med lukten och fick huvudvärk...
    Hade jag kunnat så hade jag smakat men får hålla mig till att lukta ist

• vill ha barn

hihi.. har sj inte ngr konstiga saker för mig ..men hörde om en tjej som var helt galen i blomjord.. tog upp blommorna ur krukorna o sniffa blomjord..måste ha varit jordigt hos henne =)

• lurv

Inte själv men har vänninor som haft skumma cravings. En tjej älskade doften av gummi och kunde smita in på skoavdelningen bara för att få sniffa gummistövlar. Efter ett tag kom hon på att det gick lika bra att tugga gummisnoddar

En annan kompis började sin dag med färska wienerbröd nersköljda med ljummen alkoholfri öl :-s

• TrollHelga

haha jag sniffar på tvättsvampar som är dränkta i hett vatten o urkramade! Gjort så båda mina graviditeter. Det är väl lite skumgummidoften jag vill åt med.
    Sen ÄÄÄÄÄLSKAR jag doften av avfettning, fönsterputs, "garage", bensin o cement, men försöker hålla mig ifrån dem så gott det går.
    Gillar sköljmedel med, typ blöt tvätt! Lite nyttigare kanske?

• petit

syrran kunde lätt få i sig ett par servetter om dagen som hon rev i små bitar å tuggade i sig... å min svärmor käkade ett kg apelsiner om dagen när hon väntade min sambo, å han kunde senare äta en hel citron utan att göra en min. sammanträffande...?

• snappi81

Inte jätte konstigt men jag käkade citroner som godis!! åhh va gott det va.. men magen va inte lika glad i dom!

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Darla
    Svar på #6
    Det dar med gummisnoddarna kan jag forsta, nu har jag inte testat det men det lockar!

Annars kan jag sta i kallaren hur lange som helst och dra in kallar/garage doften, och sen gillar jag att lukta pa mjukmedlet, tvattmedlet (ylang ylang och Jasmine doft), handtvalen och vissa parfymer - praktiskt taget alla dofter som luktar "rent".

Sen klarar jag inte av att se nagot odiskat, speciellt inte glas - de maste skina annars diskar jag om dem!
Svar på tråden Slickar du på varm asfalt eller gör något annat tokigt?