• Grizzly

Hur vet ni vilken handduk som är er?

Frågan riktar sig till er som har tjusiga färgkoordierade badrum där alla handdukar är likadana?

Jag frågar därför att jag tycker det är fint och skulle vilja ha det så men av viss anledning vill jag absolut inte råka dela handduk med min karl!

• Svar på tråden Hur vet ni vilken handduk som är er?
  • strommis

Jag har inga problem med att dela, men vi har varsin krok där man hänger upp sin handduk efter dusch.

• Ankissen

Vi har varsin krok så alla i familjen vet vilken som är deras. Oftast har vi dock varannan färg, så Elliot, som har krok i mitten har en egen färg och mannen och jag har samma. Då är det lättare för E att veta vilken som är hans. Olika handdukar har vi mest för att jag vill skona de andra i familjen från min handduk som oftast blir mascarafärgad och så.

Mamma till världens sötaste Elliot
  • nilla 1972

vi har olika platse på handukarna. presic härjat me ungarna att när man tar en ny duchhanduk behöver man inte lägga den på golvet och sen i tvättkorgen!!!!!vi är tre p. här hemma+ tjejen till grabben 4 handukar om dan funkar inte om man har tvättstuga å bet. 8 kr för en 60 tvätt.2-4 ggr kan man gott ha en handuk.och ta en liten sliten handuk till golvet är ok.
    förut hade jag namn skyltar för handukarna men nu har barnen sina på sina rum min är i badrummet.alla handukar är olika så jag hörde väl inte hemma här..ja ja

• Sicali

Måste bara berätta något helt ot men ganska kul appropå handukar. Bodde när jag var mindre hos min syster där de också hade samma handukar, dvs man tog den som hängde på kroken.
    En dag skulle jag klippa mitt långhåriga marsvin, sätter mig i badrummet med en handuk över knäna och klipper all denna långa päls, slänger sen det mesta.
    Efter att jag är klar hänger jag av nån anledning tillbaka handuken på kroken.
    Strax efter kommer syrrans kille hem från jobbet, tvättar sig i ansiktet och torkar sig sen med handuken.
    Inte vidare populärt kan jag säga och hämden blev grym

• jamex

hemma hade jag en egen krok, här har vi ett pyttebadrum med bara en krok, dvs en handduk som vi byter desto oftare, två gånger i veckan eller så. om vi någong gång lyckas bygga om badrummet kommer vi att ha en "egen" krok var.

• Leija
    jamex skrev 2008-07-30 19:57:57 följande:
    hemma hade jag en egen krok, här har vi ett pyttebadrum med bara en krok, dvs en handduk som vi byter desto oftare, två gånger i veckan eller så. om vi någong gång lyckas bygga om badrummet kommer vi att ha en "egen" krok var.
     ett tips är ju att köpa en sån handukshållare man hänger över dörr kanten.
    Den tar ingen extra plats och är praktisk =)
    Vi har oxå mini badrum, så jag vet hur det är.
    Vi köpte även en krok med 5 'armar' eller vad man säger, för små handdukar till händer, den är snygg o praktisk, tar lika stor plats som en krok =)
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40032443
  • Grizzly

Sicali: skrattar gott och ser framför mig håriga kinder på den stackaren!!!

• Sicali
    Grizzly skrev 2008-07-31 14:56:10 följande:
    Sicali: skrattar gott och ser framför mig håriga kinder på den stackaren!!!
    Ja det var inte bara kinderna, det var näsa, ögon och mun också. Marsvinet var riktigt långhårigt så det blir ungefär som handuken man har över axlarna när man klipper en människa.
  • YokohamaNr2

Oftast så hänger min närmast handfatet men min man är lite trög så han tar vilken som, känner jag att en är lite fuktigare en den andra så tar jag självklart den torraste

Vi delar tandborste också

• jamex
    Leija skrev 2008-07-30 23:18:51 följande:
     ett tips är ju att köpa en sån handukshållare man hänger över dörr kanten.Den tar ingen extra plats och är praktisk =)Vi har oxå mini badrum, så jag vet hur det är.Vi köpte även en krok med 5 'armar' eller vad man säger, för små handdukar till händer, den är snygg o praktisk, tar lika stor plats som en krok =)www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40032443
    taqck för tipset, tyvärr funkar det inte på vår gamla (snehängda) dörr.. får bli när vi renoverar!
  • nilla 1972
    Sicali skrev 2008-07-30 19:54:55 följande:
    Måste bara berätta något helt ot men ganska kul appropå handukar. Bodde när jag var mindre hos min syster där de också hade samma handukar, dvs man tog den som hängde på kroken.En dag skulle jag klippa mitt långhåriga marsvin, sätter mig i badrummet med en handuk över knäna och klipper all denna långa päls, slänger sen det mesta.Efter att jag är klar hänger jag av nån anledning tillbaka handuken på kroken.Strax efter kommer syrrans kille hem från jobbet, tvättar sig i ansiktet och torkar sig sen med handuken.Inte vidare populärt kan jag säga och hämden blev grym
    hi hi fick han skägg?? vad blev hämnden??
  • nilla 1972

jag va med om ett ställe där jag skulle låna duschen, ta en handuk i skåpet sa dom som bodde där. ok jag tog en blev full me svarta hundhår!!! jag duschade av mig igen och tog en handuk som hängde där vet inte vems det var usch va jag kände mig äcklad det blev dusch när jag kom hem.(skåpet me handukar var inte i badrummet)

• Sicali
    nilla 1972 skrev 2008-08-01 17:21:50 följande:
    hi hi fick han skägg?? vad blev hämnden??
    Kan man lugnt säga Hämnden blev att han fångade en stor spindel och satte under ett glas i in säng. (Har spindelskräck) men jag förtjänade det onekligen
  • Tindra02

Bestämda platser.
    Barnen vet bättre än en annan
    Inga namn ingenting, funkar jättebra ändå...

• erreon

hänger alltid fram två badlakan och två handdukar...men inte att den ena är den enas och den andra den andras. jag använder båda badlakan (ett till kroppen ett till håret) och handduken som är torrast just när den ska använadas. byter handdukar/badlakan flera ggr i veckan och har inget emot att ha samma som min sambo. den dagen vi får barn kan jag tänka mig att han/hon får en egen barnmönstrad handduk :)

• mrs holiday

Bestämda platser till handdukarna och badlakanen har vi olika färger på som torkas över t ex en dörr eller trappräcket efter dusch (inte så snyggt, men, men...) och sen stoppas in i ett skåp i badrummet. Byter handdukar varje vecka och badlakan ungefär lika. Tycker det är snyggt när badlakanen hänger framme, färgmatchat såklart, men vi har inte plats för det. Men antar att vi skulle ha våra egna platser då också som för handdukarna.

• lewis

Varsin krok, och min och sambons handduk har oftast samma färg medan gästhandduken har en annan färg. Och vi har faktiskt till och med märkt krokarna, så att gäster är helt säkra.

• yuzz

yokohama

Delar tandborste?? Det är väl att gå lite för långt eller?
    Klarar inte ens att dela handduk! Ursäkta men urk!!!

Svar på tråden Hur vet ni vilken handduk som är er?