Inlägg från: milimina |Visa alla inlägg
  • milimina

Allergivänlig katt?

2xA,
    rexar som är såååå underbara! vi har tre st grymt charmiga djur och de är absolut inte hårlösa junior har mest av våra tre, en jättetjock päls, nästan som en vanlig katt fast MYCKET mjukare! de ser ut som små ufon eftersom de har så stora öron och ser så smala ut, men det vänjer man sig vid! vi tycker vanliga katter ser tjocka och konstiga ut nu

busetösen,
    du glömde att de är korsade med helikoptrar också, åtminstone har vi en sån. badisen låter som galet när han spinner!

ts,
    precis som flera redan sagt finns inga allergivänliga katter. du kan däremot, om du har tur, tåla en viss ras bättre än andra. vi är allergiska båda två och mot olika ämnen, men har ändå lyckats hitta en gemensam ras som funkar vilket vi är jättelyckliga över!

jag tål perserkatter också, så päls eller inte päls har alltså ingen betydelse för mig (det är pälsfetterna jag inte tål, sånt som t ex strävhåriga hundar har massor av), men kan inte med den rasen eftersom alla uppfödare verkar sträva mot att få en inverterad katt som inte kan andas ordentligt eller föda ungar på naturlig väg. usch! perser med normalansikten däremot är jättefina

jag är stenhårt siames-oriental-rextypen och tycker de är de vackraste som finns. höga smalbenta, slanka katter som är pratiga och vill vara med överallt även om man blir galen på det ibland

• milimina

hjortrongull,

haha ja jag undrar också bland men tyvärr har jag bara träffat just såna persrar har ju annars en helt underbar päls med massor av vackra färger och är säkert en jättehärlig kattras, men jag har svårt för deras platta ansikten. speciellt när jag träffat så många som har andningsproblem och uppfödare som tycker att kejsarsnitt är ett helt normalt sätt att förlösa en kull ungar! (såna finns ju i hundvärlden också)

däremot har jag bott granne med en fantastiskt vacker silver/gråsmoke hanperser som fortfarande är den vackraste katten jag sett, nånsin. och han hade ett alldeles vanligt kattansikte

• milimina

ha ha, husmonster våra kallas kritter och badisen för vampyr ibland, men husmonster var ju bäst!! får vi låna det?

jag vet att de finns, men har inte sett så många... förutom han den ståtlige då

• milimina

attans.. tror junior hade blivit riktigt förtjust i en lekkompis med massa päls

Svar på tråden Allergivänlig katt?