• Anonym (fundering)

Mens och vill bada!

Jag har en fundering som för mig är lite känslig.
    Jag undrar hur ni gör när ni badar och ni har mens, använder ni då tampong.
    Jag har aldrig använt tampong tidigare, men nu vill jag bada och då är väl tampong bäst?
    Då har jag en fråga till, storleken på tampongen är det tänkt på hur mycket blod som kommer eller?

Jätte tacksam för svar.

• Svar på tråden Mens och vill bada!
  • Anonym

storleken på tampong är för mängden blod som kommer.
    Använder alltid tampong! Ob-fleur pro comfort är suveräna!

• ElinOlsson

Jag badar med tampong. Stl beror på hur mycket du blöder. Om du känner dej orolig för läckage efter badet, byt efter du kommit upp.

• LuMa

Ja, storleken är hur mycket du blöder.
    Blöder du bara lite så använder du den minsta. Tänker du bada i hav eller sjö så kanske du inte behöver ha någon alls, jag brukar inte använda om jag bara blöder lite.

• Anonym

Jag badar också med tampong, funkar super.
    Man ska alltid byta tampong efter man kommit upp, även om man precis satt i den, på grund av infektionsrisken. Men det är vad jag "hört", vet dock inte om det stämmer.

• Anonym (fundering)

Tack så mycket för svaren, var precis de svar som jag undrade över. Då ska jag bada i veckan, men mens !

Tack!

• LuMa
    Anonym skrev 2008-07-27 20:20:56 följande:
    Jag badar också med tampong, funkar super.Man ska alltid byta tampong efter man kommit upp, även om man precis satt i den, på grund av infektionsrisken. Men det är vad jag "hört", vet dock inte om det stämmer.
    Ja, det skulle jag också göra.
    Om inte annat så suger den ju i sej vatten också och det är nog inte så fräscht att gå omkring med gammalt sjövatten i apparaten.
  • W W

Jag har alltid använt tampong vid bad, fram till jag skaffade den alldeles perfekta menskoppen. Kommer aldrig byta bort den (köpa en ny såklart när den här är slut om X antal år men aldrig byta tillbaka till något sämre alternativ typ tamponger eller bindor).

Angående tamponger så ska man byta när man kommer upp och gärna byta innan man hoppar i, iaf om man badar i en pool och inte i öppet vatten.

So not a princess - stop staring at my breast and touch them!
  • Anonym (fundering)

Jag börjar med tampongen, sen kanske menskoppen blir något till nästa år!

• Dreamrose

var kan man köpa menskoppen? är det bara över internet? Funkar den bra trots att man har riklig mens?

• helene306
    Dreamrose skrev 2008-07-27 22:14:20 följande:
    var kan man köpa menskoppen? är det bara över internet? Funkar den bra trots att man har riklig mens?

www.m-kopp.se

Tror bara det är via internet man kan köpa. Den funkar vid riklig mens, man kan få tömma lite oftare bara.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym (fundering)

Måste bara avrapportera, tampong var det bästa jag prövat nu slänger jag bindorna !

• Anonym
    Anonym (fundering) skrev 2008-07-31 23:46:13 följande:
    Måste bara avrapportera, tampong var det bästa jag prövat nu slänger jag bindorna!
    När du provat menskopp slänger du tampongerna och undrar varför du inte började men menskopp tidigare
  • Lady Dahmer
    Beckah82 skrev 2008-07-27 20:24:34 följande:
    www.mkopp.sewww.menskopp.seNågon av dessa länkar bör funka. Det är en pryl som får tampongen att framstå som ett idiotiskt val.
    håller med.
    Anonym skrev 2008-08-01 10:11:34 följande:
    När du provat menskopp slänger du tampongerna och undrar varför du inte började men menskopp tidigare

Det kan jag garantera! Jag blev helt lyrisk när jag provade min kopp första gången.

tampong är äckligt i jämförelse.

It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • helene306

Jag fick använda tampong efter att jag fått injektioner i mina händer så jag klarade inte av att veckla ihop och stoppa in koppen. Tampongerna går lättare och snabbare att föra in och enklare vid byte men det känns ju inte bekvämt! Man känner på något sätt att man har något där inne till skillnad mot koppen. Och vid slutet av mens att byta tamong är ju ingen skön upplevelse...... 

Nä, tacka vet jag koppen! Är så nöjd med den!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D ღ ¸.?°´¯)
  • Wistla

Haha, såg rubriken och tänkte titta in och tippsa om koppen, men det behövdes ju knappast upptäckte jag. Super att så många börjar känna till den! =)

\,,/ (¯`°?.¸ ღ♥ Liva å Theo ♥ღ ¸.?°´¯) \,,/
  • challan82

oavsätt hur mycke jag blöder måste jag ta en större storlek....är ju lite slappare sedan 2 barn...så den vill inte riktigt sitta kvar om jag tar för liten.

• Lady Dahmer
    Wistla skrev 2008-08-01 11:17:58 följande:
    Haha, såg rubriken och tänkte titta in och tippsa om koppen, men det behövdes ju knappast upptäckte jag. Super att så många börjar känna till den! =)
    första gången jag provade koppen (vid 29års ålder) så blev jag så arg. arg för att jag inte hört talas om den tidigare och arg för att kvinnor inte får tillgång till koppen på samma sätt som bindor och tamponger. koppen har funnits i... ja, är det 50 år? men ändå så är det få som hör talas om den.
    It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • Wistla
    Lady Dahmer skrev 2008-08-01 11:24:49 följande:
    första gången jag provade koppen (vid 29års ålder) så blev jag så arg. arg för att jag inte hört talas om den tidigare och arg för att kvinnor inte får tillgång till koppen på samma sätt som bindor och tamponger. koppen har funnits i... ja, är det 50 år? men ändå så är det få som hör talas om den.
    Ja, tänk om man vetat om den hela livet.. Men hade det inte varit en artikel i Aftonbladet eller om det var expressen nu för ett par veckor sen? Iformationen måste ju spridas känner man
    \,,/ (¯`°?.¸ ღ♥ Liva å Theo ♥ღ ¸.?°´¯) \,,/
Svar på tråden Mens och vill bada!