• Lilla Mymlan

hyra bil på grekland/kefalo nia?

Ni har säkert erfarenheter, berätta är ni snälla?

Ska åka med Fritidsresor och de flesta verkar föredra att hyra bil på Kefalonia och utforska ön på egen hand.

Har aldrig hyrt på på en resa, hur går det till?
    Lönar det sig att boka nu redan via Fritidsresor eller göra det först sen när man är framme?

Hurudana utgifter blir det, nu menar jag främst någon garantiavgift som skall betalas?

Är risken stor att man blir lurad?

• Svar på tråden hyra bil på grekland/kefalo nia?
  • Fry

Vi hyrde bil i grekland,dock inte på kefalonia..men då hyrde vi genom resebolaget när de var på hotellet,var en firma som de rekomendera,annars kunde man bli lurade sa de..så prata med det resrbolager du ska resa med så vet de säkert ngt..

• Tecken

Jag har inte hyrt bil i Grekland, men väl i andra länder. Jag brukar oftast hyra bil hos Europcar. Vet inte varför, det har bara blivit så.

Hos en "riktig" firma, så är nog risken att bli lurad, ungefär lika stor som i Sverige. Lurad på/till vad, egentligen?

Omöjligt att säga vad det kommer kosta, eftersom det beror på lite olika saker: vilka tillval ni gör (t ex bilbarnstol, AC etc), bilmodell (stor eller liten?), priserna på orten (högsäsong på turistort kan bli rätt dyrt!) etc etc.

• Tecken

Ja, just det: Vi brukar boka via nätet, innan vi åker. Jag tycker att det är lättare att jämföra priser/villkor hemma, i lugn och ro.

• Lilla Mymlan

Som tillägg: vi är två personer, inga barn. Vi behöver alltså en liten men stabil bil, inget extra superlyx.

Lönar det sig att sätta bådas namn som chaufför eller bara den ena?

• Tecken

Lilla Mymlan skrev 2008-07-28 08:40:20 följande:

Som tillägg: vi är två personer, inga barn. Vi behöver alltså en liten men stabil bil, inget extra superlyx.Lönar det sig att sätta bådas namn som chaufför eller bara den ena?
    Extra-förare brukar kosta extra (men inte mycket, ca 10euro/dag) - men om ni båda ska köra så MÅSTE ni båda stå som chaufför!
  • Lilla Mymlan

Ja, syrran ska vara "huvuschaufför", jag skulle bara ha mitt namn med utifall att liksom.

• Lilla Mymlan

Okej, har nog NÄSTAN bestämt mig nu - bil ska det vara. :)

Svar på tråden hyra bil på grekland/kefalo nia?