Inlägg från: VeronikaK |Visa alla inlägg
  • VeronikaK

    Vi får en till i Mars 09 i Solna/Sundbyberg

    Hej!

    Väntar mitt andra barn i slutet av mars - om allt går som planerat då förstås.

    Har en son som är född okt-06. Har också en styvdotter som snart fyller 14.

    Ska bli spännande med syskon till lillkillen! Men har också en känsla att denna graviditet kommer bli tuffare än den första! Det vet ju du som redan har tre!!

  • VeronikaK

    Kul med lite folk som bor i Solna föresten. Det blir lite mer personligt och kanske chans att ses och ta en fika någon gång.

    Jag träffade flera Solna/Sumpan-bor när jag vänatde min son. Kul och förutsättningslöst sätt att träfafs tycker jag.

  • VeronikaK

    Hej Johanna!

    Jag har mått mer illa nu än förra gången men nu börjar det bli bättre så blir det inte värre än så här är det ju en baggis

    När ska ni berätta på jobbet. Jag kommer tillbaka nästnästa vecka och är då precis i inledningen av vecka 10. Planerar att vänta ytterligare 2-3 veckor innan jag säger något. Kanske att min närmaste kollega får veta innan.

  • VeronikaK

    Mikan - usch vilken trist attityd! Varför är hon sån? Otroligt barnsligt att inte kunna hålla inne med sina känslor om hon nu är så neggo. Skulle själv bli jättesårad. Är hon avundsjuk på att ni har fått många barn tro?

    Idag var jag hos BM för inskrivning. Det var rätt fort avklarat - alla tester såg bra ut och jag har nästan bestämt mig för att inte göra något VUL om inget konstigt dyker upp. Hade en liten blödning i v.7.

    Jag tror inte att jag kan hålla hemligt tills v 14-15 på jobbet. Får redan välja kläder med omsorg och hålla in magen. En kollega berättar jag nog för när som helst. Till chefen berättar jag nog när hon kommer tillbaka om ca 1,5 vecka. Hon skulle ändå få veta om det blev ett missfall vid det här laget.

  • VeronikaK

    Nej, där jag går (BB Stockholm) blir man inte erbjuden något vul. Det verkar inte som att man får det bara för att titta på bebisen utan först efter ett läkarsamtal där det bedöms att det finns särskilda skäl.

    Förra gången gick jag på Solna MVC på Västra Vägen och det var samma sak där. Skillnaden var att man där fick göra en vaginal undersökning i vecka 12 och då känner man ju efter att livmodern har växt som den ska.

    Jo, jag är nyfiken, det är klart. Men enligt den BM jag går hos ska man inte göra vul i onödan om det inte finns särskilda skäl som sagt, eftersom man inte vet hur mkt det stör fostret.

    Men jag vet att man har ett helt annat tankesätt på andra MVC så jag vet inte hur jag ska tänka ;) Hade jag fått mer blödningar eller på annat sätt misstänkt ngt så hade jag krävt att få ett vul direkt.

    Hur har ni andra gjort? Har ni gjort vul allihop?

  • VeronikaK

    Jag har BF 22 mars.

    Det blir nog inget ul för mig innan rutinUL som jag fått tid för i oktober.

    Är NUPP något som ni själva tagit initiativ till att göra eller blev ni erbjudna det? Min BM tog upp det lite löst sådär och jag blev förvånad att hon ens nämnde det eftersom jag trodde att man blev erbjuden NUPP om man är över 35 år, annars inte.

  • VeronikaK

    Igår var jag och gjorde ett VUL i alla fall. Och det är jag glad över. Jag fick se en liten sprattlande minbebis som verkade må fint!

    Nu har jag berättat för en del på jobbet också inklusive min chef. Känns bara dumt att inte säga ngt för jag har redan en liten kulmage. Är i vecka 13 nu. Känns plötsligt som att tiden går fort...

  • VeronikaK

    Neej!!! Vad tråkigt Johanna. Och nu när det ändå gått då pass lång tid...

    Förstår att det känns tomt. Skulle bli jättechockad om jag fick besked om missfall nu. Men det kan ju hända när som helst förstås.

    Hoppas att du repar dig och snart orkar försöka igen.

  • VeronikaK

    Har också haft mycket med jobb och annat på sistone. Det går OK att jobba men är extremt kvällstrött. Fattar inte riktigt hur man ska orka med att jobba efter nyår och de sista veckorna. Man vet ju heller inte vad som händer innan dess.

    Vi ska på rutin-UL om tre veckor ungefär. Ser fram emot det, mem vet inte hur vi ska göra med barnvakt. Kan man i nödfall ta med 2-åringen, eller vägrar de sånt, vad tror ni?

  • VeronikaK

    Jag pratade med UL-folket idag och fick ändrad tid så att det blir lättare att fixa barnvakt. Så nu blir det UL om exakt 2 veckor

    Lycka till ni som ska dit denna veckan. Lite avundsjuk... Känns som hösten framför en är så låååång... Inte sugen på att jobba...

  • VeronikaK

    KUl med UL! Vi ska iväg på måndag. Innan dess vågar jag inte riktigt andas ut.

    Men det känns bra nu. Är fortfarande trött på kvällarna men jag tror att jag hade varit det även om jag inte är gravid. Det är intensivt från morgon till kväll med jobb och familjeliv.

    Känner en del rörelser men inga utanpå magen än så länge. Ska bli mysigt när det börjar. En av dom roligaste sakerna med att vara gravid förra gången tyckte jag - att ligga på sängen och känna bebisen stöka runt

  • VeronikaK

    Vi ska inte heller kolla kön. Min sambo vill inte.

    Jag vet inte om jag vill eller inte. Jag kan förstå de som kanske önskar ett visst kön men jag känner i hjärtat att det verkligen inte spelar någon roll. Och det är jätteskönt att känna det. Däremot är jag förstås lite nyfiken.

    Jag har en del flicknamn på lager men några pojknamn som jag verkligen gillar har jag svårare att komma på. Min sambo har bara en massa knepiga namn på lager som jag inte alls kan tänka mig...

  • VeronikaK

    Föresten - har ni börjat fundera något på förlossningen?

    Jag har redan tänkt en del. Är nästan mest orolig för hur vi ska göra rent praktiskt med vår 2-åring och med 14-åriga styvdottern.

    Vi har inga självklara barnvaktskandidater. KLart vi har kompisar och så men om dte sätter igång mitt i natten och går jättefort så är jag rädd att inte komma iväg i tid. AllA säger att andra gången ofta går dubbelt så snabbt. Vi har ju gott om tid att fundera på dessa detaljer så klart...

  • VeronikaK

    Har nu varit på UL - allt såg bra ut

    Blev flyttad en dag bara - till den 21 mars.
    Vi tittade inte på könet, det får bli en överaskning. Men när jag såg bilderna blev jag plötsligt säker på att det är en lillebror...

  • VeronikaK

    Välkommen Carran!

    Det kommer nog ordna sig med någon som kommer hit. Men jag skulle önska att få vara hemma lite och inte åka in vid första värken. Men då vill jag inte ha några barn hemma - inte 14-åringen och inte 2-åringen. Då skulle jag aldrig kunna slappna av. Samtidigt kan man ju inte köra ut dem mitt i natten.
    Det löser sig väl när det väl är dags antar jag

Svar på tråden Vi får en till i Mars 09 i Solna/Sundbyberg