• Anonym (AAAAJ)

Sköra slemhinnor i underliv+gravid

Hejsan!!
    Jag har fått megaont i underlivet! Det känns allmänt lite svullet samt att det är kruttorrt!! Jag kan bli hur upphetsad som helst i samband m förspel etc men jag blir INTE våt, ngt som jag aldrig upplevt förut! Det känns ömt att sitta och liksom kliar och känns irriterat hela tiden. Antar att det är hormonellt i samband m graviditet (är i v 26)men det jag undrar över är vad jag kan göra åt mina besvär!? Finns det ngt att smörja med, kan man anv glidmedel? Vad ska jag göra??????????????? Snälla någon...kom med tips!!!! Kramar...

• Svar på tråden Sköra slemhinnor i underliv+gravid
  • lia76

Jag skulle tippa på att du fått svamp eftersom det kliar och känn irriterande plus är svullet.
    Svamp är jätte vanligt under graviditeten, jag själv har har haft samma problem.
    och torr är man oftast under graviditeten fast man är väldigt upphetsad.
    Glidmedel får och kan du använda

Kontakt din BM om du vill ha en undersökning om du har svamp eller inte.
    Jag själv ringde och rådfrågade och hon vad mej köpa Pevaryl Depot eller Cenesten.
    Jag köpte både och

Vecka 35
  • Anonym (AAAAJ)
    Svar på #1
    Lia 76!! Blir så glad av att du har tagit dig tid att svara!! Låter ju fantastiskt om det kan gå att bli av med....kändes som att det kanske var ngt jag skulle behöva dras med resterande graviditet. Ska till BM på torsdag, så då ska jag be henne kolla! Tusen tack!!
  • lia76
    Anonym (AAAAJ) skrev 2008-07-28 11:19:54 följande:
    Svar på #1Lia 76!! Blir så glad av att du har tagit dig tid att svara!! Låter ju fantastiskt om det kan gå att bli av med....kändes som att det kanske var ngt jag skulle behöva dras med resterande graviditet. Ska till BM på torsdag, så då ska jag be henne kolla! Tusen tack!!
    Låter som en bra idé
    För som jag skrev så tyder ju symtomen på svamp och det får man bukt med
    Sen kan man ju vara torr fast man itne har svamp...
    Men eftersom det är svullet, kliar och känns irriterat så låter det mest sannorlikt som svamp.
    Och då får man smörja med salva
    Vecka 35
Svar på tråden Sköra slemhinnor i underliv+gravid