Inlägg från: aprilsill |Visa alla inlägg
  • aprilsill

Störande böneutrop!

Nog skulle det vara irriterande om det skedde på nätterna och morgonen, men det tror jag inte skulle vara så aktuellt? Eller? Sen på dagtid behöver man ju inte ha lika höga utrop som utomlands, men ja jag vet inte....Skulle nog inte bli så störd förutom på nätterna/morgonen.

• aprilsill

Spicy woman skrev 2008-07-28 21:17:27 följande:

Vem fan vill höra på någon som har ont i magen flera gånger per dag? Inte jag i alla fall. Så böneutropare ska då inte gapa ut till allmänheten.
    Ont i magen? Bara så du vet är det inte vem som helst som får vara böneutropare, utan man väljer den med finast röst.
  • aprilsill
    anarkokapitalist skrev 2008-07-28 21:20:50 följande:
    Fast frågan är om alla verkligen vill ha religion upptryckt i ansiket varje dag...
    Som dom svenska kyrkklockorna gör, ringer och ringer 12 ggr per dag. Snacka om att trycka upp religion i ansiktet på oss.
  • aprilsill
    huggorm skrev 2008-07-28 21:33:19 följande:
    Tecken: ´Kan man inte komma på en lösning som passar alla parter? T ex böneutrop via radio?´Nej, varför ska allt måsta passa alla i Sverige, det räcker ju med att det passar till svenskarna tycker jag!? Vi har ju olika länder som passar till olika människor istället...DET är en bra lösning!
    Det finns många muslimer som är svenska, så vad är svenskarna enligt dig?
Svar på tråden Störande böneutrop!