Inlägg från: gosetussen |Visa alla inlägg
  • gosetussen

Störande böneutrop!

Givetvis emot!

• gosetussen

idiblon yes skrev 2008-07-28 22:29:57 följande:

Hur trashbelagt kan ett forum hantera att bli, egentligen?
    vad menar du?
  • gosetussen
    Velour skrev 2008-07-28 22:36:13 följande:
    Ingen har tvingat dig att tycka nåt. Men hur fritt är då ett land om alla är fria utom vissa?
    Moskeér är väl okej, men inte böneuttrop tack.
  • gosetussen

idiblon yes skrev 2008-07-28 22:36:40 följande:

Ja, här har du en av de saker jag menar. Hur mycket koll har man innan man gör sådanahär uttalanden? Har man gått ut grundskolan?
    Ok. Tack för svaret
  • gosetussen

Visst att det finns kyrkor även i arabländerna, men på många håll blir man tvingad att dölja håret eller bära slöja som turist, så varför ska dom få göra och väsnas med en massa böner här? Räcker väl att dom gör det inne i mosken??

• gosetussen
    liv10 skrev 2008-07-28 23:36:44 följande:
    men nu har du väl ändå missuppfattat omvärlden lite så om du måste bära slöja någonstans får inga böneutrop finnas här... för att vi har dagisrättvisa eller vad?! "han sa så- så då säger jag så" vill du mötas av mer tolerans i andra länder kanske du bör börja med dig själv?
    Nej men det är sååå jäkla mkt förbud i många arabländer för kvinnor främst så varför ska vi alltid vara dom som bara blir trampade på och inte har något att säga till om?
  • gosetussen
    liv10 skrev 2008-07-28 23:40:10 följande:
    personligen anser jag inte att religionsfrihet och rätten att låta folk utöva sin religion är att trampa på mig.
    Nej men jag gör.
  • gosetussen
    Angelx skrev 2008-07-28 23:41:42 följande:
    Tycker att dom ska bygga en moske i varje stad till alla muslimer, det finns ju en kyrka i varje stad så varför inte en moske?? Vi ska väl vara rädda om våra muslimer, eller?
    Hmm. Ja kanske det?*skrattar*
  • gosetussen
    Angelx skrev 2008-07-28 23:43:17 följande:
    *skrattar tillbaks* lite roligt var ditt inlägg faktiskt*skrattar igen*
Svar på tråden Störande böneutrop!