Inlägg från: NenneN |Visa alla inlägg
  • NenneN

Störande böneutrop!

Inte bönerutropare, det hade varit för jobobt tycker jag.

• NenneN

Men moske är väl helt ok, de måste få möjlihget att utöva sin religon

• NenneN

Jo, det är bara jobbigt.

Bobbenn skrev 2008-07-28 16:52:08 följande:
    Moskén va nog ok men det är detta folk är emot

• NenneN

Det låter väl bra.

Tecken skrev 2008-07-28 17:07:29 följande:
    Kan man inte komma på en lösning som passar alla parter? T ex böneutrop via radio? Så kan alla som vill hänga med i bönen, knäppa på radion - och andra slipper.
  • NenneN

Massa, det hade irriterat mig

Haraaz skrev 2008-07-28 17:52:25 följande:
    Böneutropet är ju typ i 1 minut 5 gånger om dagen, vad stör det egentligen?
  • NenneN

Nä, störigt.

anarkokapitalist skrev 2008-07-28 18:20:09 följande:
    idiblon yes skrev 2008-07-28 17:59:28 följande:
    Då ska jag börja spela noise flera gånger om dagen i 10 minuter.Kultur är bra.
  • NenneN

Precis, vem vill det.

anarkokapitalist skrev 2008-07-28 21:20:50 följande:
    Fast frågan är om alla verkligen vill ha religion upptryckt i ansiket varje dag...
  • NenneN

Men flera gånger om dagaen.Nä, låt folk utöva sina religoner bäst de vill, men låt oss som inte pallar me sånt tjafs avstå.

margaritha skrev 2008-07-28 22:11:02 följande:
    Jag tycker att det är ganska trevligt... det känns som att bo i en levande stad... Det är ju inte så att det håller på jättelänge.
  • NenneN

Men vad vi fått och inte fått i det landet kvittar.Det kan inte göra upp riktlinjer för hur vi ska behandla dem här, eller hur?
    De kanske hade gett oss massa mer än vad vi gett dem här, det vet vi inget om...så det ska vi låta bli att spekulera i, på båda hållen.

Amalthea skrev 2008-07-28 22:35:23 följande:
    NEJ NEJ och åter NEJ, inga moskeèr i sverige eller böneutrop för den delen heller. VI BOR I SVERIGE, vi hade aldrig (!) fått bygga en Kristen kyrka i deras länder.
  • NenneN

Nej fy fan att lysna på det vart eviga dag...

Amalthea skrev 2008-07-28 22:42:52 följande:
    blev dock fruktata irriterad på hela saken bara, helt okej med moske..MEN jag kommer aldrig stödja BÖNEUTROP.
  • NenneN

Tycker allt detta är störigt det med.

margaritha skrev 2008-07-28 23:37:35 följande:
    Det finns en hel del saker som är betydligt mer störande än böneutrop (och kyrkklockor för den delen): - Indianerna som spelar utanför Åhlens - Skolbarn som övar inför avslutningen (brrr) - Studentflak- Smällare och fyrverkerier när det inte är nyår- Bilförare som tror att det hjälper att tuta i köerna- Telenorförsäljare - Välgörenhetsinsamlare (som vill ha autogiroinbetalningar) Listan kan göras hur lång som helst. Varför är just böneutrop ett problem?
  • NenneN

Finns ändå inte en chans att det kommer att bli bönrutrop här.
    Skönt tycker jag.

• NenneN

Absolut en bra ide...=)

Rataxes skrev 2008-07-29 16:37:39 följande:
    Bygga moskeer kan de väl få göra om de själva finansierar byggande och drift av dem. Inga böneutrop däremot, det är illa nog att behöva genomlida alla dessa klockringningar från kyrkorna. Kan de inte skicka SMS till sina anhängare istället när det är dags för bön?
Svar på tråden Störande böneutrop!