Inlägg från: Kattosa |Visa alla inlägg
  • Kattosa

Störande böneutrop!

Nellee skrev 2008-07-29 21:19:42 följande:
    Skillnaden är kanske att i många muslimska länder blir kristna förföljda och mördade. Så nej, en annan religion är inte okej i många muslimska länder. Men du är väl svensk? Och har träffat en underbar muslimsk man? Oftast är de som konverterat de som hårdast försvarar religionen. De som är födda inom den håller oftast inte på så.
    Jag väljer att bara kommentera detta inlägg i tråden då jag själv är en svensk konvertit, jag är emot all sorts förföljelse likså mina infödda och konverterade kamrater. Jag har vänner som kommer från muslimska länder men är Kristna eller av någon annan religös uppfatning som till 99% inte har haft några problem med den delen utan flytt pga krig, i min mans land Tunisien finns inte dessa problemen heller då bla min mans Farmors närmaste vännina var Judinna Men jag vet att det finns förtryck också men enligt mig så är detta inte i enlighet med Islam. Jag själv kan känna mig förtryckt i Sverige men endast på ett psykologiskt sätt då folk kallar en hjärn tvättad osv, även fast detta var mitt val, jag vet att det inte kan jämföras med att man riskerar att bli mördad osv men i ett land som ska vara så fritt som Sverige där jag är född och uppväxt så känns det tungt att jag inte kan bli accepterad för den jag är.
  • Kattosa
    Nellee skrev 2008-07-29 21:37:37 följande:
    Kattosa- Exakt, du är född i Sverige. Du har frihet. Du har konverterat av fri vilja. De flesta i så kallade muslimska länder gör det inte av det, utan för att de måste. Livet eller dö. Vad skulle du själv välja? Sen poppar siffror upp. Många från min släkt räknas som muslimer trots att de inte är det. Men så är det i vissa av dessa länder. Att sitta och skriva att det finns kyrkor och att att alla är så jäkla fria gör mig både ledsen och förbannad. Varför blunda?
    Jag kan bara ana vilket land du kommer från men jag är inte säker. Vill också poängtera att i Islam finns inte tvång oavsett vad människorna gör mot varandra. Så enligt religonen en som har blivit tvingad till att t.ex. vara muslim är ej detta om man ska gå efter religonen och det är vad jag gör i alla fall. jag vet att jag har haft rätten att välja men det har kvinnorna i min mans land också.
  • Kattosa

Vill också säga att jag försvarar mer än gärna religonen men ej människorna som missbrukar den till sin egen vinning.

• Kattosa
    Frontline skrev 2008-07-29 22:28:55 följande:
    Starkt emot vad det gäller böneuprop..Har varit utomlands för många gånger och hört dessa böneutrop X antal gånger om dygnet..Det skulle vara ett ypperligt tillfälle för dom som skjuter in sina studsare till råddjurs eller älgjakten att provskjuta sina vapen på..
    Vilket riktigt onödig inlägg om du tycker att det är så störande åk inte till dessa länder då. Så fruktansvärt konstigt sagt.
  • Kattosa
    Frontline skrev 2008-07-29 22:35:54 följande:
    Klart jag vill åka utomlands , det är ju därför jag har fått nog av dessa skrikande personer som inte vet om dom är skitnödiga eller har ont..
    Då tycker jag inte att du ska åka dit. Jag antar bara nu men du tycker säkert att folk som invandrar till sverige ska ta sedan dit dem kommer men du själv kan inte göra det utan att klaga i en vecka så fruktansvärt barnsligt. Åk inte till ett muslimskat land då och till Grekland, spanien eller Thailand som alla andra svenskar då
  • Kattosa
    Frontline skrev 2008-07-29 22:42:37 följande:
    jag har inte sagt att jag inte tar seden dit jag kommer , vart har du fått det ifrån..Men jag sa att det är jefligt irriterande att höra dessa skrikande personer ett antal gånger varje dag..och jag vill ABSOLUT inte ha det här hemma i Sverige... fattar du..
    Då tar du inte seden dit du kommer då du helt plötsligt uppmanar till att man ska testa vapen mot dessa som du skrev tidigare fattar DU
  • Kattosa

Vad du är löjlig på riktigt jag har aldrig pratat om det utan det var din önskan att om det gick verkar det som att du skulle vilja göra det. Eller står du inte för vad du säger.

• Kattosa
    Zemcia skrev 2008-07-29 22:50:35 följande:
    tror inte det är lönt att du försöker diskutera, tappert försök, men du förlorar nog mer på det än din motståndare...
    Jo jag vet detta händer mig allt för många gånger här på familjeliv. Men jag lär mig inte
  • Kattosa
    BettysBoop skrev 2008-07-29 22:51:05 följande:
    Muslimerna kan få bygga sina moskéer och ha sina böneutrop när vi får bygga kyrkor med kyrkklockor i deras länder!Nu får det banne mig vara nog! VEM vill ha det, utom muslimerna själva då förstås.Tycker de skall vara tacksamma att vi tagit emot dom och gett dom hjälp överhuvudtaget! Sverige är ett kristet land och vi måste värna om vårt ursprung!Sen kan vi ju givetvis hjälpa dom som behöver hjälp, men thats it!
    Jag är svensk och har inte fått mer hjälp än någon annan i Sverige. Sen vad jag vet så råder religonsfrihet i Sverige.

Och för det sista det finns kyrkor i var och vart annat muslimskt land.
  • Kattosa

Jag fattar inte varför samma frågor och påståenden poppar upp om och om igen

• Kattosa
    Hoppentoss skrev 2008-07-30 15:01:23 följande:
    vet ej om jag vågar berätta en berättelse som skall ha skett på södra sidan av stockholm för ett visst antal år sedan. Men jag gör det ändå..Denna historia har jag hört från en kille som bodde granne med en moske med böneutropare.Det vart bråk mellan icke muslimer och muslimer ioch med att ickemuslimerna vart störda av utroparen.Dom försökte prata med församlingen att sluta med utropen men det gick inte.Dom försökte prata med kommunen och där fick dom ej hjälp.Tillslut så var dom så trötta på detta så dom skaffade luftpistol med ett visst skott som bara sved. Varje gång utroparne började ropa sköt dom honom i rumpan. (han stod i en cub på taket som var öppet åt alla håll.Det var rätt hett mellan grupperna.Till slut slutade dessa utop. Om det var kommunen eller att utoparen gav upp vet jag ej.Som sagt detta är en berättelse som jag bara fått återberättat åt mig för länge sedan. Om kyrklockorna stör så får vi ta bort dem med inte säga ok till ett annat ljud som stör andra grupper.Med dagens teknik kan kallelserna till bön ske på annat sätt.
    Jag säger bara suck och åter suck. Samma historia har jag hört 100 tals gånger men varje gång byter den land och plats, mycket märkligt att folk känner en sådan ilska att de måste hitta på saker. Är själv väldigt ofta i medborgarplatsens moské i Stockholm (som är den enda tänkbara att ha en böneutropare) frågade senast idag om detta och de har aldrig haft en böneutropare.
Svar på tråden Störande böneutrop!