Störande böneutrop!
Nellee skrev 2008-07-29 21:19:42 följande:
Skillnaden är kanske att i många muslimska länder blir kristna förföljda och mördade. Så nej, en annan religion är inte okej i många muslimska länder. Men du är väl svensk? Och har träffat en underbar muslimsk man? Oftast är de som konverterat de som hårdast försvarar religionen. De som är födda inom den håller oftast inte på så.
Jag väljer att bara kommentera detta inlägg i tråden då jag själv är en svensk konvertit, jag är emot all sorts förföljelse likså mina infödda och konverterade kamrater. Jag har vänner som kommer från muslimska länder men är Kristna eller av någon annan religös uppfatning som till 99% inte har haft några problem med den delen utan flytt pga krig, i min mans land Tunisien finns inte dessa problemen heller då bla min mans Farmors närmaste vännina var Judinna Men jag vet att det finns förtryck också men enligt mig så är detta inte i enlighet med Islam. Jag själv kan känna mig förtryckt i Sverige men endast på ett psykologiskt sätt då folk kallar en hjärn tvättad osv, även fast detta var mitt val, jag vet att det inte kan jämföras med att man riskerar att bli mördad osv men i ett land som ska vara så fritt som Sverige där jag är född och uppväxt så känns det tungt att jag inte kan bli accepterad för den jag är.