Störande böneutrop!
Emot...
Jag skulle ej fixa att höra det på det oväsenet.
Emot...
Jag skulle ej fixa att höra det på det oväsenet.
Däremot moske är ok..
Men inte böneutroparen.
Håller med!!!
Kan inte muslimerna hitta till mosken utan att någon måste ropa in dem?
Bara en fråga som kommer när jag läser denna diskution?
ok...Klocka kanske..eller mobil att ställa in tiden?
Det är fruktansvärt störande med en böneutropare
Jag hoppas inte grannarna har fest varje dag...
vet ej om jag vågar berätta en berättelse som skall ha skett på södra sidan av stockholm för ett visst antal år sedan. Men jag gör det ändå..
Denna historia har jag hört från en kille som bodde granne med en moske med böneutropare.
Det vart bråk mellan icke muslimer och muslimer ioch med att ickemuslimerna vart störda av utroparen.
Dom försökte prata med församlingen att sluta med utropen men det gick inte.
Dom försökte prata med kommunen och där fick dom ej hjälp.
Tillslut så var dom så trötta på detta så dom skaffade luftpistol med ett visst skott som bara sved. Varje gång utroparne började ropa sköt dom honom i rumpan. (han stod i en cub på taket som var öppet åt alla håll.
Det var rätt hett mellan grupperna.
Till slut slutade dessa utop. Om det var kommunen eller att utoparen gav upp vet jag ej.
Som sagt detta är en berättelse som jag bara fått återberättat åt mig för länge sedan.
Om kyrklockorna stör så får vi ta bort dem med inte säga ok till ett annat ljud som stör andra grupper.
Med dagens teknik kan kallelserna till bön ske på annat sätt.
Jag känner killen och killen som berättade den var rätt intensivt(irriterat) i sin berättelse så något ligger det nog i det hela.
Men eftersom jag ej var där så kan jag ej säga hur det egentligen gick till. ![]()
Vilka är ignarant islamofobier? "Nyfiken"
Synd att du hört historien så ofta.
Det måste vara superjobbigt för dig.
Jag har bara hört den en gång.
Som sagt så vet jag inte om denna moske var i källare eller i riktig moske jag var ej där. Men enligt som killen så stod han på taket i en typ av låda. Jag tolkade detta som en riktig moske.Men åter igen jag var ej där.
men som sagt det var många år som jag hörde denna berättelse.
Jag vet heller inte om histoien är sann eftersom jag ej var där. Någon ilska känner jag inte heller
för jag var ej där.
Hittade på den gjorde jag inte heller eftersom jag skrev att det var hörsägen. Från en kille som bott där detta skulle ha skett. ![]()