Inlägg från: lokisse |Visa alla inlägg
  • lokisse

Störande böneutrop!

en minaret är ju inte sama som en moske.
    och stäng av kyrklockorna med... allt som stör pa en sönda morgon är jobbigt!!

• lokisse

plingandet ärju typ till vis del varje timme eller halvtimme...

CalleNalle skrev 2008-08-11 19:13:56 följande:
    Emot. Jag förstår att muslimer lätt kan använda sig av kyrkklocke-ringandet som motargument, men det är jäkla skillnad.Böneutrop sker flera gånger om dagen, och håller på mycket längre varje gång, än en normal ringning pågår.Har varit i Turkiet, och jag vaknade varenda morgon av utropet.Sedan inget som säger att man inte kan skippa kyrkklockan också, fine by me.
  • lokisse

ja lat os kala det ringande och det finns kyrkklockor som ringer en ang i timmen ..
    helt likstält med böneutopare..

CalleNalle skrev 2008-08-11 19:25:23 följande:
    Så det är plingandet vi pratar om?? Trodde vi menade ringandet. Dvs söndagar, begravningar osv.Plingandet??? Är det på allvar någon som kan jämföra plingandet med ett böneutrop??
  • lokisse

ja helt likstälda.
    bara för att det later konstigt i vara öron sa är ringandet inte värre man vänjer sig vid allt eller sa later man bli.
    jag vet hur en böne utopare later utan att se det pa youtube.
    Här där jag bor ringer desutom den katolska kyrkan flera ganger om dagen för att be till dom olikamässorna..

CalleNalle skrev 2008-08-11 19:34:35 följande:
    Oj ok. Trodde itne du var allvarlig. Förlåt för det.Absolut, det ringer varje timme/halvtimme. Men det handlar om ett stilla plingande. Kontra ett böneutrop

du anser fortfarande att de är likställda?
Svar på tråden Störande böneutrop!