Inlägg från: Shadilly |Visa alla inlägg
  • Shadilly

Störande böneutrop!

Jag tycker inte att varken kyrkklockor eller böneutrop eller ynglingar med moped är nån höjdare före 12 och efter 20. Vad som sker mellan 12-20 bekymrar mig inte så mycket.

• Shadilly
    LiCaNo skrev 2008-08-11 23:38:16 följande:
    Skulle våra svenska kyrkklockor få ringa i ett muslimskt land? -tror knappast det va!!?
    Om man går efter Koranen skulle de det.
  • Shadilly
    noorah skrev 2008-08-12 00:46:43 följande:
    ursäkta om min fråga är dum(?) men var i koranen står det?jag har då inte läst det så jag vore tacksam om du förklarade lite..
    I början Jag ska gå och bläddra i mitt ex och återkommer med exakt referens
  • Shadilly

JAG skulle vilja fråga TS om det faktiskt är någon från moskén som har sagt att det ska bli en minaret med böneutropare utanför?

Jag har aldrig hört talas om några moskébyggen i Sverige där man planerat något sådant, vi kommer snart att få en moské i vårt bostadsområde, och det har varit klart redan från början att böneutropen bara kommer ske inne i moskén. Det har ju inte hindrat folk som är rädda för allt nytt att gå an om hur hemskt det kommer bli med böneutropen .

• Shadilly
    CalleNalle skrev 2008-08-24 19:52:40 följande:
    Näe. Vad jag vet har ingen av moskéerna i Sverige något böneutrop. Frågan var väl kanske mer som att kolla läget vad folk tycker.
    Ja jag vet inte vad TS menade, så jag frågar.
Svar på tråden Störande böneutrop!