Inlägg från: Spicy woman |Visa alla inlägg
  • Spicy woman

Störande böneutrop!

Vem fan vill höra på någon som har ont i magen flera gånger per dag? Inte jag i alla fall. Så böneutropare ska då inte gapa ut till allmänheten.

• Spicy woman
    aprilsill skrev 2008-07-28 21:18:23 följande:
    Ont i magen? Bara så du vet är det inte vem som helst som får vara böneutropare, utan man väljer den med finast röst.
    Muslimerna kanske tycker böneutroparen har en fin röst . Fast jag tycker det låter som de har ont i magen. Har hört dessa böneutropare i Turkiet och det lät förskräckligt.
  • Spicy woman
    o GUTEGIRL o skrev 2008-07-28 21:24:25 följande:
    Oj, du har alltså varit i ett muslimskt land? VAd gjorde du där om du absoult inte vill ha dem här?

Du måste var helt otrolig? Jag sa att jag inte ville höra böneutrop ut till allmänheten. Jag har då aldrig sagt att jag vill att muslimerna ska försvinna från Sverige, Fan läs riktigt innan du yttrar dig.

Jisses alltså.

• Spicy woman
    o GUTEGIRL o skrev 2008-07-28 21:31:39 följande:
    Du utrycker dig otroligt illa i så fall, om jag tolkar dina inlägg helt fel. Du framstår som otroligt obildad och fördomsfull och rasistisk i dina inlägg, men visst, jag kanske helt enkelt inte fattar vad du menar egentligen.

Ja jag kanske är rasistisk när jag tycker att de som sjunger opera låter som de har ont i magen eller något. Lika som jag tycker att böneeutropare låter som de har ont  i magen.

• Spicy woman
    Mara skrev 2008-07-28 21:42:19 följande:
    Kan erkänna att jag inte har läst hela tråden, men vad har du egentligen emot folk med magont?
    Ingeting, men det är ju sådant man säger att det låter som de/ den har ont i magen. När man tycker att det låter illa.
  • Spicy woman
    o GUTEGIRL o skrev 2008-07-28 22:18:28 följande:
    Tycker du att de som sjunger opera borde förbjudas göra det eftersom det låter illa i dina öron?
    De sjunger väl inte i högtalare så att allmänheten hör det. De brukar vanligtvis sjunga i konserthallar som folk betalar för att lyssna på.
  • Spicy woman
    o GUTEGIRL o skrev 2008-07-29 00:26:46 följande:
    Ja, men iblande övar de hemma i sina lägenheter med fönstret öppet. Och ibland sjunger de på friluftskonserter så att alla som går förbi tvingas lyssna. Det borde verkligen inte vara tillåtet att låta överhuvudtaget, och om de sjunger på tyska så får vi skicka dem till tyskland där de nog hör hemma, så att folk kan förstå vad de sjunger.
    Hur ofta händer det då? Skulle det bli tillåtet med böneutropare. Fick man lyssna på det varje dag i resten av sitt liv.
  • Spicy woman

Kyrkklockor ringer inte så ofta. Sällan man hör dem.

• Spicy woman
    kokos skrev 2008-08-19 08:43:58 följande:
    Jag bara undrar hur ni som är emot böneutropen kan anpassa er till det utomlands?? Lite of topic men jag blev bara nyfiken
    För åker man utomlands, så är man inte där i flera år.
  • Spicy woman
    kokos skrev 2008-08-19 08:46:54 följande:
    Jo men varför åka till ett muslimskt land då om man inte kan höra på det?? jag menar inte att man ska ha böneutrop här i sverige bara undrade
    Ja, men då fick man väl aldrig åka till något land. Jag menar jag skulle kunna åka till Kina, men jag gillar inte att de käkar hund där.
  • Spicy woman
    kokos skrev 2008-08-19 08:53:23 följande:
    Men bara för att du åker dit behöver ju inte du äta hund eller hur? Det är ju löjligt! Bättre hålla sig i sitt skyddade Sverige då isåfall...

Ta och ge dig. Jag kan åka till vilket jävla land som helst, men måste jag gilla allt de gör där?

Jag sa att jag skulle kunna åka till Kina, men jag gillar inte att de käkar hund där. Fast ändå skulle jag kunna åka dit.

Sen tycker jag du ska sluta och vrida och vända på allt.

Svar på tråden Störande böneutrop!