Inlägg från: DOLCE FAR NIENTE |Visa alla inlägg
  • DOLCE FAR NIENTE

Störande böneutrop!

Hellre ett vackert böneutropp en klockor som ding dongar i min skalle.

• DOLCE FAR NIENTE

Böneutrop inte böneutropp

• DOLCE FAR NIENTE

Lilly Ängla Mio Nore skrev 2008-08-19 19:43:22 följande:

Nej, jag tycker man ska seden dit man kommer. I Sverige finns det inga moskeér(jo, nu gör det väl det). Passar det inte kan man ju alltid flytta.
    Ja precis, håller med passar det inte så kan man ju faktiskt flytta...

Flytta dit det inte finns några moskeér om man nu stör sig så
  • DOLCE FAR NIENTE
    Flytning skrev 2008-08-22 13:05:01 följande:
    Sjukt att det byggs nåt religiöst hus öht, speciellt på ställen där det råder bostadsbrist.
    Det är muslimer själva som finansierar dessa byggen så det har ingenting med bostadsbristen att göra. Om du inte menar att muslimerna ska bygga bostäder åt folk istället.
  • DOLCE FAR NIENTE
    Skogsflickan skrev 2008-08-22 20:09:32 följande:
    Va inget nedlåtande...men att röka en cigg tar kanske 3-5 min..Man springer inte o röker vart femte minut..
    Att be en bön kan också ta ca 5 min, och man springer inte var femte minut för att be. Om d missat det så ska en muslim be fem gånger om dagen dela det på 24h så kanske du förstår att man inte springer var femte minut. Att göra vudu (tvätta sig) tar inte heller lång tid det är en procedur som inte heller nödvändigtvis måste göras mellan varje bön, om du inte utfärdat några nödvändiga behov (ex toa besök) så är du fortfarande i din vudu.

"men som jag sa tidigare varför får jag inte då bygga en kyrka med ringklockor mitt i irans centrum? eller saudie arabien? Inte gå med kors runt halsen i iran?? "

Det finns muslimska kyrkor samt synagoggor i många muslimska länder, ta inte det värsta som ditt bästa exempel, se helheten så blir världen en bättre värld trots extremister inom olika grupper.
  • DOLCE FAR NIENTE
    Skogsflickan skrev 2008-08-22 20:30:37 följande:
    Ja, tunisien, syrien,libanon...men resten då? Sen att de bekostar dessa själva det tror jag knappast..Så länge jag inte ser ett utdrag att det är så som ni säger så tror jag nog att staten bekostar dessa men det är hysch,hysch om det så det inte orsakar folkstorm..Men nu är det så att jag tror knappast att det kommer gå igenom med utrop då folk skulle protestera så kan vi som INTE vill ha böneutrop lugna oss=)
    Ha ha ha staten betalar Moskeérna mm vi säger så....
  • DOLCE FAR NIENTE
    Skogsflickan skrev 2008-08-23 08:54:31 följande:
    Dole far niente: Ja kanske muslimska kyrkor=moskeer?? Jag menar såklart kristna kyrkor...
    När jag skriver Kyrkor så menar jag Kyrka, nä jag skriver Moské så menar jag Moské. Alltså för att tyclig göra Kyrka=kristendom Moské= Islam, Synagogga= Judendom. Hänger du med? Och ja dessa alla tre finns i många av de sk Muslimska länderna.

Och JA JA JA JA, du får utföra din religon i dessa länder.
    Så jag förstår ärligt talat inte vart du vill komma.
  • DOLCE FAR NIENTE
    challan82 skrev 2008-08-23 00:27:24 följande:
    Att 5 gånger om dagen höra någon yla som om de blivit påkörd 10 gånger vill jag nog inte lyssna på....det är ett så gnälligt ljud som jag bara inte tål att lyssna på....så NEJ
    Ha ha, min man var böneutropare i sitt hemland du kanske vill höra hur det lät, men då kommer du garanterat att smälta för vacker är precis vad det låter. Men du kanske har tagit fel och hörde vargarna i skogen
Svar på tråden Störande böneutrop!