Inlägg från: Skogsflickan |Visa alla inlägg
  • Skogsflickan

Störande böneutrop!

Emot...då kan de bygga kyrkor i saudi-arabien och låta kyrkklockan ringa, eller låta folk ha julgran m.m...eller i iran....

• Skogsflickan

prostitution finns i alla länder...finns även sånt i strikta saudie arabien, egypten,iran m.m....men ingen påtalar det...finns även pedofiler i alla länder..För vad är en man som säg är 50 år och gifter sig med en 12-17 årig flicka??I mina ögon är han pedofil. Sen prostitution är för mig samma sak där att i vissa länder får mannen betala föräldrarna pengar för att få dottern...den som betalar mest får barnet...det är sexuellt utnyttjande av BARN, prostitution samt pedofili...

• Skogsflickan

Sen tycker jag även att ska man ha kyrka,moske, synagoga m.m så ska de som har asatro få bygga asaempel...för det är ju deras tro och vad jag förstått så ska man ha religionsfrihet i sverige...så varför ska det få byggas moskeer men inte asatempel??Jo, för asatempel anses av vissa som rasistiska??

• Skogsflickan

har ju vart massa diskutioner genom åren angående det...Därför tycker jag att innan det ska byggas moskeer så kan de bygga tempel..Jag har iofs turen att bo på landet,,,Men jag tycker då att då vill jag bygga en kyrka mitt i rans centrum, bredvid en moskee...Hur skulle det tas emot då?? Jo, hängning..jag tycker bara att då ska det vara rättvist att om alla ska få ha sin tro så ska det gälla ALLA.. jag har personligen ingen lust att höra böneutrop 5ggr per dag samt att kollegor ska då slippa jobba för att de ska tvätta sig o be m.m på betald arbetstid..

• Skogsflickan

Va inget nedlåtande...men att röka en cigg tar kanske 3-5 min..Man springer inte o röker vart femte minut..men tvätten hur lång tid tar det? samt efter det bönen? jag vet mkt väl vad de säger när de ber. men att läsa koranen skulle vara fel enligt min religion så som det är för er att läsa bibeln eller gå på en kristen gudstjänst.

men som jag sa tidigare varför får jag inte då bygga en kyrka med ringklockor mitt i irans centrum? eller saudie arabien? Inte gå med kors runt halsen i iran?? Nä, för där ska man gå med slöja oberoende av vilken religion du har. Så jag anser att då ska det vara rättvist, vill man ha böneutrop o moskeer här så ska man ha kyrkor där=)

men bryr mig inte så mkt om moskeer eller annat, bara de inte har böneutrop utanför mitt fönster..Föredrar min egen väckarklocka.

• Skogsflickan

Ja, tunisien, syrien,libanon...men resten då?

Sen att de bekostar dessa själva det tror jag knappast..Så länge jag inte ser ett utdrag att det är så som ni säger så tror jag nog att staten bekostar dessa men det är hysch,hysch om det så det inte orsakar folkstorm..

Men nu är det så att jag tror knappast att det kommer gå igenom med utrop då folk skulle protestera så kan vi som INTE vill ha böneutrop lugna oss=)

• Skogsflickan

Dole far niente: Ja kanske muslimska kyrkor=moskeer?? Jag menar såklart kristna kyrkor...

Självklart ska alla få utöva sin religion men då vill jag ju också få utöva min i dessa länder.

kyrklockor ringer inte 12ggr per dag. Jag bor mittemot en kyrka och deras klockor ringer kl.18 på lördagar samt vid gudtjänst på söndagar. Aldrig hört dessa ringa så mkt som en påstår.

Samt nej, ingen paranoia som en hobbypsykolog påstår, utan jag vet hur det funkar med "tyck synd om oss" mentalitet..

Men som sagt jag lägger mig inte i denna diskution mer utan den dagen den sorgen som man säger..den dagen är jag som demonstrerar först=))

Svar på tråden Störande böneutrop!