Inlägg från: kokos |Visa alla inlägg
  • kokos

Störande böneutrop!

Jag bara undrar hur ni som är emot böneutropen kan anpassa er till det utomlands?? Lite of topic men jag blev bara nyfiken

• kokos

Jo men varför åka till ett muslimskt land då om man inte kan höra på det?? jag menar inte att man ska ha böneutrop här i sverige bara undrade

• kokos

Men bara för att du åker dit behöver ju inte du äta hund eller hur? Det är ju löjligt! Bättre hålla sig i sitt skyddade Sverige då isåfall...

• kokos

Jag har också mina fördomar. Jag skulle aldrig någonsin i mitt liv sätta min fot i Thailand bara för all prostitution där och bl annat alla äckliga svenska gubbar som åker dit och köper. sett för många dokumentärer

• kokos

vad jag menade var att tycker du inte om vissa saker så åk någon annanstans....

• kokos

Här är mitt hem och jag ser inte detta iallfall. Det man inte ser har man inte ont av heter det ju.... jag har hört av mina släktingar som varit där att man kan se det överallt. vet inte om detta stämmer och vill inte veta heller,

• kokos

I Amsterdam är det likadant. De stod som skyltdockor i skyltfönstren. Vilken hemsk värld vi lever i....

Nog dags att starta en ny tråd om detta för nu är vi väldigt of topic...

• kokos
    Skogsflickan skrev 2008-08-22 10:07:26 följande:
    har ju vart massa diskutioner genom åren angående det...Därför tycker jag att innan det ska byggas moskeer så kan de bygga tempel..Jag har iofs turen att bo på landet,,,Men jag tycker då att då vill jag bygga en kyrka mitt i rans centrum, bredvid en moskee...Hur skulle det tas emot då?? Jo, hängning..jag tycker bara att då ska det vara rättvist att om alla ska få ha sin tro så ska det gälla ALLA.. jag har personligen ingen lust att höra böneutrop 5ggr per dag samt att kollegor ska då slippa jobba för att de ska tvätta sig o be m.m på betald arbetstid..
    Vem har sagt att man ska be på arbetstid?? Alla rökare som springer ut var 5e minut och röker då? är inte deras tid arbetstid??!!! Ber gör man på sina raster kanske tar man sin lunch senare eller tidigare för att passa in bönetiden men det vore väl inget problem eller??
  • kokos
    challan82 skrev 2008-08-23 00:27:24 följande:
    Att 5 gånger om dagen höra någon yla som om de blivit påkörd 10 gånger vill jag nog inte lyssna på....det är ett så gnälligt ljud som jag bara inte tål att lyssna på....så NEJ
    ?? Alltså vilka knäppa kommentarer en del har. Ursäkta mig men du har nog aldrig hört hur det låter när någon ylar
  • kokos
    CalleNalle skrev 2008-08-23 22:42:09 följande:
    Umm Elias skrev 2008-08-23 13:33:26 följande:
    Jag har varit i Turkiet och fått lyssna på det 5 ggr om dagen i två veckor. Det är ett sabla oljud. Tack och lov så spelar inte kyrkklockorna kl 5 varje morgon i alla fall, men de kan gott försvinna också.
    Hoppas att du hade en trevlig semester iallafall
  • kokos
    kokos skrev 2008-08-24 08:56:30 följande:
    Hoppas att du hade en trevlig semester iallafall
    Oljudet som du kallar det är bara för att du inte är van.... För mig har det alltid varit en vacker sak även innan jag konverterade. men alla är ju olika och kommer alltid vara hur mycket som än diskuteras här.....
Svar på tråden Störande böneutrop!