Inlägg från: challan82 |Visa alla inlägg
  • challan82

Störande böneutrop!

Haraaz skrev 2008-07-28 17:56:48 följande:
    Kyrkornas klockor ringer ju en 12 gånger per dag, stör inte det mer?
    Att 5 gånger om dagen höra någon yla som om de blivit påkörd 10 gånger vill jag nog inte lyssna på....det är ett så gnälligt ljud som jag bara inte tål att lyssna på....så NEJ
  • challan82
    kokos skrev 2008-08-23 11:24:47 följande:
    ?? Alltså vilka knäppa kommentarer en del har. Ursäkta mig men du har nog aldrig hört hur det låter när någon ylar

detta låter i mina öron som ett evigt ylande.....men för dej är det tydligen ljuv musik...vi tycker olika...jag får tycka vad jag vill....
  • challan82

Umm Elias skrev 2008-08-23 13:33:26 följande:

tvivlar på att du hört Adhan då du tycker det är ylande!

= Yl i mina öron....du tycker det är fint tydligen och det gör då inte mej nå´t...
  • challan82

DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-08-23 19:56:59 följande:

Ha ha, min man var böneutropare i sitt hemland du kanske vill höra hur det lät, men då kommer du garanterat att smälta för vacker är precis vad det låter. Men du kanske har tagit fel och hörde vargarna i skogen
    Tack ochlov så bor jag för långt bort....tror inte någon skulle få för sig att bygga nåt liknande här 3.7 mil från civilisationen.... med den längen som jag lyssnade på var inte ljuvmusik i mina öron...men för en troende så tror jag säkert detta är vackert...och de säger jag inget om....ville bara skriva vad jag tyckte om det...som alla andra fått göra :)
Svar på tråden Störande böneutrop!