Inlägg från: idiblon yes |Visa alla inlägg
  • idiblon yes

Störande böneutrop!

gosetussen skrev 2008-07-28 22:34:19 följande:
    idiblon yes skrev 2008-07-28 22:29:57 följande:
    vad menar du?
    [/citat]
    Amalthea skrev 2008-07-28 22:35:23 följande:
    [citat]
    NEJ NEJ och åter NEJ, inga moskeèr i sverige eller böneutrop för den delen heller. VI BOR I SVERIGE, vi hade aldrig (!) fått bygga en Kristen kyrka i deras länder.
    Ja, här har du en av de saker jag menar. Hur mycket koll har man innan man gör sådanahär uttalanden? Har man gått ut grundskolan?
  • idiblon yes
    Amalthea skrev 2008-07-28 22:39:42 följande:
    men ursäkta mig och min obildade hjärna. (!) tycker det är fruktansvärt och ha deras galanda vareviga morgon kväll och när alla dessa utrop ska ske.
    Ja, men det är en helt annan sak mot det andra du så bestämt hävdade.
  • idiblon yes
    BigDaddy skrev 2008-07-28 22:57:08 följande:
    Men var är huggorm? Var är guldet? *letar* Fortfarande en bländande mosaik av uttalanden. Underbart!
    Mosaik, ja! Fram för mer mosaikklädda byggnader i vårt land! De låter åtminstone inte, men de är ju snygga!
  • idiblon yes
    Amalthea skrev 2008-07-28 22:57:09 följande:
    så (ltien bokstav ) nu ska vi börja med påhopp också, detta är ett FORUM, du KAN läsa mina meningar UTAN stor bokstav i början av min mening??..Jag (som jag skrev innan) antog i all hast att det var så, jag är EMOT att ha böneutrop i ett KRISTET SVENSKT land,.. så ursäkat mig och min obildade hjärna, för all del, *bugar för dom bildade och "dom som skriver med stor bokstav i början av en mening"*JÖSSES.
    Sverige är ett sekulariserat land. Tål tydligen att upprepas.

Här är ett eko i bildningen här inne.
  • idiblon yes

Free Spirit skrev 2008-07-28 23:39:46 följande:

Bønneropene er plagsomme om monotome/tråkige å høre på.Var i Uppsala i fjor sommer og bode i nærheten av en moskè..til begynne med var det interessant å høre, men det tok ikke mange minuttene før jeg ble lei av dem. Virket for at det var kassetopptak eller "hakk i plata". Så NEI TAKK!!Har også hørt dette i Tyrkia der det hører hjeme, men same sak..
    Jag tycker att kyrkoklockor är både tråkigare och mer monotona.
  • idiblon yes

Free Spirit skrev 2008-07-28 23:45:21 följande:

Som jef skrev i en annen tråd, så er klokkene bare lyd..og det er anerledes når det er folk som roper på et uforståelig språk og på en slik tråkig måte..
    Oförståeligt språk var det, ja...

Garv.
  • idiblon yes

Free Spirit skrev 2008-07-28 23:53:51 följande:

Oki..men har du hørt bønnerop?? Og vet du hva dei taler ut over din by/ditt land?Men så er det jo forskjellig smak..
    Ja, det har jag givetvis. Annars vore det småkorkat att uttala sig.
  • idiblon yes

o GUTEGIRL o skrev 2008-07-29 00:13:11 följande:

Jaa, ungefär som folk som inte skriver på svenska på ett svenskt forum då... Det finns ungefär en miljard människor på jorden som förstår vad böneutroparen säger. är inte det ganska många?
    Exakt min poäng, men den gick tydligen inte fram tidigare.
  • idiblon yes

Free Spirit skrev 2008-07-29 00:19:36 följande:

Men desse millioner bor inte i Sverige vel?
    Nej, det gör inte en miljon norskar heller så du är väl den siste som borde ha problem med vad svenskarna orkar med eller inte.
  • idiblon yes

Free Spirit skrev 2008-07-29 00:27:22 följande:

Sant nok, men jeg forstår jo problemet da det finst Moskèr her i Norge med..
    Men jag tycker att det är mer irriterande att någon skriver på norska på ett svenskt forum än att folk ropar på arabiska på stan.
  • idiblon yes
    Bevabus skrev 2008-07-29 00:38:43 följande:
    Att jämföra ett brölande som ekar över hela staden från alla håll o kanter går inte att jämföra med vackra klingande kyrkklockor som man inte behöver stå ut med 5 gånger per dygn, ink. på natten.....Jag bor väldigt nära en kyrka så jag förstår inte hur andra som bor nära kyrkor kan störa sig så på dom :S
    Jag lyssnar hellre på en vacker och personlig röst än stela klockor. Allra helst lyssnar jag till både och.
  • idiblon yes

Free Spirit skrev 2008-07-29 00:41:20 följande:

Vel vær sin irritasjon eller hur..Det er jo ikke forbudt å skrive Norsk her en då..
    Nej, tyvärr är det ju inte det. Men hur fan man som norsk kan gå in och tycka om hur folk bör ha det i Sverige, det är för mig en gåta.
  • idiblon yes
    Bevabus skrev 2008-07-29 00:43:35 följande:
    Kallade du just böneutroparna för vackra och personliga röster?....det är inte vackert för fem öre. Hellre skulle man ju lyssna på nån sitta o sjunga än o höra ett enda stort brölande...idiblon yes skrev 2008-07-29 00:42:02 följande:
    Jag tycker det är vackert. Men som jag skrev tidigare i tråden så är volymen det som skulle oroa mig. Dock tål jag inte idiotargument som tex att "Vi är i SVERIGE" och "så har det alltid varit" och "vi skulle aldrig få göra så i deras länder", etc.
  • idiblon yes

Free Spirit skrev 2008-07-29 00:45:14 följande:

Så det er der "hunden ligger begravet"Jeg har da selv vert i Sverige og synest heller ikke noe om det når jeg er der..Holder det for deg..?
    Vad fan åkte du då till Turkiet för?
  • idiblon yes
    Bevabus skrev 2008-07-29 00:45:55 följande:
    Håller helt med. Mopeder stör mig betydligt mer och oftare än både kyrkklockor och minareter!
    Ja fy fan, mopedister utanför fönstret är skitjobbiga. Men hellre att de kör och stör än att allt bara är dött, stagnerat och stilla, alltid.
  • idiblon yes

Free Spirit skrev 2008-07-29 00:53:20 följande:

Men hallo?? Hva er ditt problem?
    Folks bristande självinsikt när de uttalar sig.
Svar på tråden Störande böneutrop!