karo skrev 2008-07-29 13:14:43 följande:
Hejsan i värmen...Har en fråga som jag hoppas att någon kan hjälpa mig
med.Vi funderar på att bygga ett nytt hus i 1 plan och skippa trösklar och ha ett stort sovrum till Max och kanske ett ännu större badrum, så att vi kan få plats med en duschstol eller badkar. Kan man få bostadsanpassning till att få bygga ett nytt hus...Nu bor vi i ett 100 årigt gammalt hus som är i 2 plan och det känns inte som att det finns så mycket att greja här.Hoppas ni förstod min långa långa fråga
Tycker att man borde få anpassning för de kostnader som kommer extra utrustning och tex stenbeläggning etc för det är ju kostnader man inte annars skulle ha haft men rent byggnadstekniskt så finns det ju riktlinjer för hur man ska byga för att även funktionshindrade ska kunna nyttja hus. Har du kollat med kommunen? Är du med i maillistan? Där kan du nog få svar.
För alla nyasom inte har hittat till maillistan på
www.kanalen.org så är den kanon rekomenderar verkligen att gå med frisök på maillistor med sökord cp så hittar ni den..
Oj vad tid jag fick idag att skriva här men jag har nästan haft lite abstinens efter alla under semestern men nu vaknar min loppa snart och jag har lyckats städa nästan hela huset så nu ska jag bege mig ut i sommaren och leta upp ngn form av vatten snart....om det inte börjar åska för det är tokmörka moln i horisonten......