Ångest & hypokondri =(
HUR får man hjälp mot hypokondri? Och hur vet man att det är inbillning man har? Man känner ju verkligen kroppens all värk o smärta. Jag tror varje dag att jag ska dö i tex hjärtinfarkt, har ofta värk och spänningar i halsen, och ont i vänstra armen. Vilken min sjukgymnast säger är muskelaturen. Jag tror inte på det. Jag fortsätter intala mig att det är något farligt.. Och ångesten gör det itne bättre, den förstärker alla obehag. tex som halsen, det snör sig ännu mer. Och man får panik.. Ja, jag kan skriva hur mycket som helst om alla mina "sjukdommar", e så trött på detta, man kan inte leva normalt och man begränsar sig så fruktansvärt mycket. Man vågar inte befinna sig långt hemifrån fall i fall skulle trilla ihop eller liknande, då jag ofta känner mig svag i benen och kroppen, yrsel har jag oxå allt för ofta.. känner mig aldrig frisk =(
Ni som har eller haft hypkondri, HUR bearbetar ni detta?
Hur ska man "ändra" det psykiska och få sig själv att förstå att det inte är dödsjukdomar?!?! Jag lider verkligen, och jag vågar iten helelr gå till vårdcentralen mer, de tar itne ne på allvar, och säger jämt att det e psykiskt. Sen får man gå och leva me all värk och liknande varje dag. vad gör man?!? =( =(
Man KÄNNER ju faktiskt sina symptom även om ens psyke kan förstärka det. usch =(