• AngelicaF

Ni som fött i v 36?

Vad vägde era barn och hur långa var dem?

Jennifer vägde 2686 gram och var 45 cm lång.

• Svar på tråden Ni som fött i v 36?
  • Aalexandra

Min (eller vår heter det ju) dotter föddes i v36+2 och vägde 3010g och var 47½cm lång, så en rejäl tjej för sin ålder..

• Ann 2008

Födde v 35+4 en dotter som vägde 2335 g och var 48 cm lång. '
    Jag blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning, men hade nog ändå fött tidigare eftersom jag hade värkar i v 32+6.

• MyDignity

Plutten Augusti07 skrev 2008-08-03 17:36:02 följande:

Lite nyfiken av mig, hur många av er som fött för tidigt är förtföderskor? hade ni känningar innan på att det skulle komma innan bf?
    William är född 35+1. var 47 cm & vägde 2540 gr.
    Jag viiste hela graviditeten att jag skulle föda tidigare, hade en tuff grav med många olika komplikationer & bara visste instinktivt att jag inte skulle gå fulltid. Fick en havandeskapsförgiften som pricken över i & blev igångsatt. Willam är vårat första barn.
  • malinn

Vår stora tös är född i v. 36+0 hon vägde 3175 g ocg var 48 cm lång, vårat första barn och inga känningar innan om att nåt var på gång. Startade med vattenavgång och sen tog det några timmar innan värkarna startade.

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med 100 % dödlighet som utgång!
  • vinterfrost

Vår dotter Jenna är född i v36+1 hon vägde 2589g och var 45,8cm lång, vårt första barn.
    Hon kom med akut snitt så jag hade fruktansvärda smärtor pga njurbäckens utvidgning + ev njurstenar.
    Allt gick jätte bra och vi var hemma efter 2,5 dygn på sjukhuset.

• Happy leen

Vår Jennifer föddes i v36+2 och var 46 lång.Blev igångsatt pga blödning en längre tid.Det var mitt tredje barn.Fick min fjärde nu i April o hon tittade också ut i v 36+3 och var 2860 och 46 lång,blev igångsatt där med.

• kitara

V 36+4. Han vägde 3330 gram och var ca 48 cm lång. (gick inte att mäta längden förrän flera dagar efteråt - sätesbebis!)

Förstföderska. Blev ett tidigarelagt planerat snitt pga av att jag hade nästan inget fostervatten alls kvar.

• Hallonmopeden

Son nr 1 föddes i v 36+2 och vägde 2905 g, 47 lång
    Son nr 2 föddes i v 36+2 och vägde 2615 g, 48 lång

• Tingeling83

36+6 , 2434 g o 46 lång

Svar på tråden Ni som fött i v 36?