• Anonym (mamma)

Kan inte lita på mamma

Anonym till hänsyn av lilla mor.

Blir så arg på min mamma!!!

Jag kan verkligen inte lita på henne. För ett par dagar sedan berätta vi nyheten för henne att hon skulle bli mormor igen. (Syrran har två sen innan) Naturligtvis blev hon jätteglad och det visste jag ju. Men jag sa till henne att hon abslout inte fick säga till någon eftersom hon var den första vi berättat för. Hon LOVADE ju självklart att hon inte skulle säga något.

Men eftersom jag vet att hon sa till mig när syrran väntade sitt andra så hade jag redan förberett mig på att hon inte skulle kunna hålla tyst. Därför hade jag redan berättat det för min syster. För jag visste att mamma inte kunde vara tyst. ( ja jag vet, jag ljög själv för min mamma.)

Och mycket riktigt.... dagen efter när jag pratde med syrran så frågade jag om mamma hade sagt något, och det hade hon ju så klart. Tur att jag hade berättat för syrran först.

Men fast jag visste att mamma skulle säga det så blev jag sur och arg i alla fall. Om inte annat så belv jag hemskt sårad. jag älskar självklart min mamma och skulle för allt i världen inte vilja vara utan henne. Men ibland är hon bara så korkad!!!

Dessutom är det inte första gången för så fort jag yppar något så måste hon direkt skvallra till syrran. Fattar inte varför hon gör det hela tiden.

Säger bara en sak: MAMMOR! (och nu ska jag bli mamma själv. Hjälp )

• Svar på tråden Kan inte lita på mamma
  • Ida 3

Hihi - förlåt men jag känner så väl igen det du skriver. Min mamma är exakt likadan.

• Thelma3

Min sambos brorsa gjorde likadant när vi väntade vårat första barn. Fast tvärtom. Han berättade det för sin mamma på fyllan. Och vi som gick runt som dumskallar och trodde att ingen visste om det. Guuud vad arg jag vart!! Han hade ju lovat.

• jummie

he he he här var det den stolta fadern som inte kunde hålla truten..efter en öl med grabbarna var han bara tvungen att tala om den stora nyheten...han "glömde" bara att säga att han berättat för sina kompisar till mig!!!

mammor..karlar...de KAN bara inte hålla saker inne då de är stolta o lyckliga!!

• bebben Elias mamma

Min man berättade för ALLA han kände samma dag som jag gjort graviditetstester, och när det visade positivt sa vi att vi säger inget till nâgon förren efter nâgra veckor.
    Men det är väl sâ med familjen, de blir sâ himla glada att de inte kan hâlla tyst. Jag tycker inte det spelar sâ stor roll även om man tycker det är roligast att fâ vara den som berättar. Var inte sur pâ din mamma, hon är säkert bara sâ glad över att fâ ett nytt barnbarn:)

• Öländskan

Samma här, mamma alltså, hon har en förmåga att "glappa" och små prata för att sedan inte inse att alla runt bordet förstått precis vad hon pratat om. SUCK

• Anonym (en till)

Anonym för samma andledning som TS.
    Min mamma är likadan. Hon säger en massa saker jag säger till henne i förtroende till min farmor, till min bror, till hennes syrra. Saker som jag kanske bara vill att hon ska veta. Jag vill ju kunna ventilera mig om saker till henne utan att det går vidare, trodde aldrig min mamma skulle vara så skvallrig och inte hålla löften. Har slutat med att jag inte pratar med henne om saker som jag inte vill ska komma ut. Saken med att hon ändrar ofta på det jag sagt om att tex jag är arg på min bror, då tar hon det med honom sen och säger nåt helt annat än vad jag sagt så det blir osämja. Därför har det blivit att vi inte pratar mer än om allmänna saker. Skittråkigt för jag har alltid trott att man kan lita på sin mamma och att man ska kunna ha förtroende åtminstone för henne. Men hon visar åter och åter att hon inte kan hålla nåt för sig själv.
    Vi har alltid kunnat prata men har svårt att hålla sams. När vi väl bli osams så säger hon allt till min pappa och släkten och alltid en annan version så alla ska tycka att det är jag som ska säga förlåt.

• Anonym (mamma)

Kan meddela att jag är inte sur på mamma längre. Jag vet ju att hon talade om det för att hon var så glad, men just i stunden så. Men det var kul att läsa att det var fler som hade glappkäftar i släkten. Hihi....

Ha det så bra alla.

• ReRant

Snart kommer någon anonym starta en tråd om hur hon inte kan lita på sin dotter. Denna anonym kommer berätta om hur dottern ljög och sa att hon berättat det först för mamman, men egentligen berättat det först för systern.

;)

Svar på tråden Kan inte lita på mamma