• annhan

Småfolk - hur är storlekarna?

Är de små eller stora i storlekarna?

Tänkte köpa en eller några tröjor till sonen som är 2,5 år. Är det då stl 3-4 år jag bör välja? Eller är de jättestora i storleken?

Vet ju t ex att Molo är ganska små i storleken, likaså Katvig.

Tacksam för snabbt svar!

• Svar på tråden Småfolk - hur är storlekarna?
  • ängeln83

Jag tycker dom är ganska normala i storlek, min son är 17 månader och är precis mellan storlek 74/80 och 86/92.

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • 6 Små Älsklingar

Hej Anna

Jag tycker att det jag köpt till Hampus har varit normala i storleken men att dom är ganska tajta, speciellt i ärmslut och i benslut på den suiten jag köpte.

Så jag tycker kläderna sitter bra på smalisar men om Filip provar först så ser du ju vilken storlek som kommer passa honom.

• annhan

Tack så mycket för ditt svar!
    Jag beställde några tröjor nu (från ajabajakids), och valde stl 3-4 år. Den storleken borde ju funka, Filip är ju inte rultig men inte helt smal heller.

Sååå fina kläder de hade! Det kliar i shoppingtarmen fortfarande... hehe!
    Danska kläder är onekligen beroendeframkallande

• ängeln83
    annhan skrev 2008-07-29 09:05:52 följande:
    Tack så mycket för ditt svar! Jag beställde några tröjor nu (från ajabajakids), och valde stl 3-4 år. Den storleken borde ju funka, Filip är ju inte rultig men inte helt smal heller. Sååå fina kläder de hade! Det kliar i shoppingtarmen fortfarande... hehe! Danska kläder är onekligen beroendeframkallande
    Vilka tröjor blev det?
    Jag ääälskar Småfolk, har köpt 15 t-shirts ur sommar kollektionen, o mer lär det väl bli när höst kollektionen kommer.
  • annhan

Köpte en flygplanströja (Filip äääälskar flygplan), en grön tröja med stjärnor & hundar, och sen två t-shirts (kortärmade), hmm..en gul med lejon och en gul med massor av bilar.

Ville köpa traktortröjan också, men den fanns inte i rätt storlek.

När kommer deras höstkollektion? Ska helt klart shoppa mer småfolk-plagg..

• ängeln83
    annhan skrev 2008-07-29 09:14:26 följande:
    Köpte en flygplanströja (Filip äääälskar flygplan), en grön tröja med stjärnor & hundar, och sen två t-shirts (kortärmade), hmm..en gul med lejon och en gul med massor av bilar. Ville köpa traktortröjan också, men den fanns inte i rätt storlek. När kommer deras höstkollektion? Ska helt klart shoppa mer småfolk-plagg..
    Fin shopping
    Funderar på att beställa några flera jag också.

Vet inte riktigt när den kommer men har för mej att nån sa aug-sep eller nåt.
  • oOrosamarängerOo

Jag tycker de är normala-stora i strl, de är framförallt större på bredden än tex molo o katvig.

Svar på tråden Småfolk - hur är storlekarna?