• Mystic

Jobbtider och dagis går inte ihop!

Vad gör man då?

Ingen av oss kan ändra arbetstider, och vi har inte råd att sluta nån av oss!

Någon som haft samma problem? Hur löste ni det?

• Svar på tråden Jobbtider och dagis går inte ihop!
  • Mummy

Det finns inget "OB-dagis" i er kommun?

• Mystic
    Mummy skrev 2008-07-30 06:54:10 följande:
    Det finns inget "OB-dagis" i er kommun?
    Nej ,vad är det?
  • Mummy

Det är dagis som har öppet dygnet runt, just för barn med föräldrar som jobbar OB-tider (kväll, natt) Barnet kan då tex vara kvar till 20 på kvällen, eller tom sova över på dagiset

• Mystic

ok, vårt problem är att vi börjar jättetidigt båda.. Känns ju trist att slita upp de små liven redan kl 3 på natten.. Fast vet inte om jag skulle vilja att de sov nån annanstans:(
    Usch känns jättejobbigt, är ju så svårt o få nytt jobb med så de är ju inte bara byta för att man vill det!

• Majras

Hur tidigt börjar ni då? Vissa dagis öppnar ju redan runt 6

• Elli47

Sambon jobbar borta veckorna och jag jobbar skift, har börjat tidigast 0630 och då fått lämna barnen kl 0615 på dagis. Jobbat som senast till 2030 och då har jag helt enkelt fått ha med barnen ibland eller betala en barnvakt. Nu kommer dock arbetstiderna att ändras så jag slutar aldrig senare än 18 och då får barnen vara ensamma ett tag, de är 9 och 6 år gamla så det är lugnt, jag bor dessutom fem minuter från jobbet... och så har vi grannar som alltid är hemma.

• lurv

Vi har ett dygnet runt dagis och det är suveränt! Vet inte hur det är på andra dagis men vårt har andra rutiner på kvällar och helger eftersom det då är en väldigt liten barngrupp. Våra killar trivs där som fisken i vattnet, gissar att det är vi föräldrar som har svårare att förlika oss med att barnen inte sover hemma i sina sängar

• Mystic

Vi åker hemifrån 4 (jag börjar 5 varannan vecka) respektive 5 (maken börjar 6 alla dagar) vi har båda ca 1 timmes resväg till jobbet, Dagis öppnar 6.15!

• sahara

Hör med kommunen om dom kan anställa en dagmamma som jobbar obekväm arbetstid.
    Har du frågat arbetsgivaren om du kan rucka lite på arbetstiden ?

Svar på tråden Jobbtider och dagis går inte ihop!