• habbla

byte av vatten i barnpool

på tal om värmeböljan...

Vi har en liten barnpool som jag häller nytt vatten i varje gång det är baddags... men kollar jag in i grannarnas villaträdgårdar är det många som behåller samma vatten (ser inga reningsanläggningar heller). Deras barn kan bada direkt i soluppvärmt vatten medan jag får värma upp på spisen för att värma upp mitt iskalla från trädgårdsslangen.

Är det jag som är hygienfreak? Hur länge är det ok att behålla badvatten? Kan det inte bli legionella i det?

• Svar på tråden byte av vatten i barnpool
  • viseversa

äh lite kiss har ingen dött av.Jag skulle inte byta vatten varje dag iallafall.

• Prinsessan Zelda

jag brukar låta det stå över en eller två nätter, beroende på hur vattnet ser ut. när jag vet att det kommer badas nästa dag. annars tömmer jag och fyller nytt. fast jag använder varmvatten innifrån huset med slang ut så det blir badvänligt v armt.

• mammatalman

jag byter kanske varannan dag eller så. men det vattent som är i vattnar jag blommor med. så det inte bara hälls ut.

• Prospero

Två dagar i rad OK för oss men inte mer när det är så här varmt. Vattnet blir slemmigt efter ett tag så det växer och frodas små mysiga mikroorganismer i det.

• habbla

tack för er input! Man gör ju automatiskt som ens mamma gjorde, och hon har renlighetsmani

• Tomase

det finns reningstabletter för barnpoolar att köpa kostar inte många kronor och man slipper byta vatten hela tiden, använd inte klor tabletter utan använd heller syretabletter,

Svar på tråden byte av vatten i barnpool