• bengke

Ni i engelskspråkiga länder!?

Vår tjej tycker mycket om musik och har lärt sig lite engelska sånger (sett på TV under semestern...) lite sådär halvtaskigt ;) Vet ni om någon DVD som man kan beställa som innehåller lite klassiska engelska barnsånger (typ row row row)? Det kan vara barn som sjunger, eller tecknade figurer. Kanske några karaokeskivor? Tacksam för alla tips!!!

• Svar på tråden Ni i engelskspråkiga länder!?
  • FreeForAll

Vi tittar på Balamory - Musical Stories och så tittar vi på boogiebeebies också. Inga klassiska visor, men både balamory och boogiebeebies rekommenderas varmt. BoogieBeebies är väl mer dans, men det är ju musik också =)

• bengke
    PigeonP skrev 2008-07-30 16:53:45 följande:
    Vi tittar på Balamory - Musical Stories och så tittar vi på boogiebeebies också. Inga klassiska visor, men både balamory och boogiebeebies rekommenderas varmt. BoogieBeebies är väl mer dans, men det är ju musik också =)
    Kul! För mig helt okända titlar :)
  • Little J

ah sorry...läste nu att du efterlyste sånger...lite tidigt på dan .

Fimbles har ju en hel del sånger med i sina program. Bla just "Row row row your boat..."

Här har du en länk till en massa "sing a long" barnsånger på DVD;
    www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h_/202-6616713-1609430%3Ddvd&field-keywords=sing+a+long+children&x=11&y=14

• bengke

Little J skrev 2008-07-31 08:11:31 följande:

ah sorry...läste nu att du efterlyste sånger...lite tidigt på dan .Fimbles har ju en hel del sånger med i sina program. Bla just "Row row row your boat..."Här har du en länk till en massa "sing a long" barnsånger på DVD;www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h_/202-6616713...
    ah, söktipset sing a long var ju kanon! tusen tack :)
  • Googels

Vi har en engelsk barn CD med en massa klassiska barnsånger i bilen som dottern får lyssna på när vi är ute och åker.

Har för mej att den heter 'Wheels on the buss'. Försökte googla den men hittar den inte. Hittade dock en annan CD som heter likadant som verkar ha liknande sånger som vår.

www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/7038125/a/Wheels+On+The+Bus.htm

Men det var kanske snarare en DVD du var ute efter...

• Little J

Jag köpte en DVD med barnsånger som heter "Wheels on the bus" på Early Learningcenter i London. Den var producerat av deras "egna företag" ELC. Vet inte om den finns att köpa i deras butiker längre, men det kanska kan vara värt en titt?

Min tjej är heltokig i den, fullt med en massa kända engelska barnsånger ackompanjerat av sjungade barn med en "sing a long" textremsa nertill.
    Lite föräldravarning bara...vi har totalt ledsnat på DVD'n .

• bengke

Little J skrev 2008-08-01 10:07:47 följande:

Jag köpte en DVD med barnsånger som heter "Wheels on the bus" på Early Learningcenter i London. Den var producerat av deras "egna företag" ELC. Vet inte om den finns att köpa i deras butiker längre, men det kanska kan vara värt en titt?Min tjej är heltokig i den, fullt med en massa kända engelska barnsånger ackompanjerat av sjungade barn med en "sing a long" textremsa nertill.Lite föräldravarning bara...vi har totalt ledsnat på DVD'n .
    ELC verkar ha en massa bra produkter! Tack för tipset
  • Little J

PigeonP; det är en av dom sakerna vi saknar så här i Sverige, Cbeebies tv. Som tur finns faktiskt mycket på deras hemsida.

bengke; hoppas du hittar något.
    Företaget som jag länkade till ovan skickar hem grejer till Sverige med, så det underlättar en del för oss utanför UK

• FreeForAll

Little J skrev 2008-08-01 16:18:56 följande:

PigeonP; det är en av dom sakerna vi saknar så här i Sverige, Cbeebies tv. Som tur finns faktiskt mycket på deras hemsida.bengke; hoppas du hittar något.Företaget som jag länkade till ovan skickar hem grejer till Sverige med, så det underlättar en del för oss utanför UK
    Ja, vi har också nyligen flyttat från UK till Sverige. Tror jag saknar cbeebies mer än vad vår son gör.
  • bengke

Little J skrev 2008-08-01 16:18:56 följande:

PigeonP; det är en av dom sakerna vi saknar så här i Sverige, Cbeebies tv. Som tur finns faktiskt mycket på deras hemsida.bengke; hoppas du hittar något.Företaget som jag länkade till ovan skickar hem grejer till Sverige med, så det underlättar en del för oss utanför UK
    Jag har lagt in en beställning! Älskar internet :)
Svar på tråden Ni i engelskspråkiga länder!?