• äppelskruttet

min lilla bebis skakar

min lilla bebis får som skakningar i armar, ben och hakan. Är det nån som känner igen sig? Blodsockret är normalt kan jag tillägga. Är orolig att det ska vara nåt farligt. Det ser ut som nån slags muskelspasmer som håller i sig nån eller några sekunder.

• Svar på tråden min lilla bebis skakar
  • Perry the Platypus

Är de jämna; alltså rycker t ex båda armarna exakt likadant?

♥ (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ Less is less. ♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯) ♥
  • blåbärsmums

Jag förstår att du blir orolig, men jag svarade vad jag tror i din andra tråd.

Övrigt: Hade du några komplikationer i samband med förlossningen?

• MayaPiraya

lixom en rysning?
    Förmodligen kissar hon, både min tjej på 3 och min gubbe på 31 gör det fortfarande :D

• Aiwendil

hm.. har sett många bebisar som gör så...
    Min son gjorde så med hakan när han var lite men har slutat nu (han är 17 månader)...

• hallonblomma

Min son skakade i benen när han var nyfödd och fram till han var ca 2 mån. Blodoscker och allt var normalt. Så vad hans skakningar berodde på vet vi inte.

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Tage 18/5-07 + BF 6/10-08.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • äppelskruttet

ibland rycker det i båda armarna men oftast bara i en, nej jag hade inga komplikationer i samband med förlossningen.

• jeikei

min lillkille gjorde det förut när han var mindre.. tog upp de med BVC å dem sa att vissa barn gör det men att de inte var någe farligt...

• Perry the Platypus
    äppelskruttet skrev 2008-07-30 21:16:22 följande:
    ibland rycker det i båda armarna men oftast bara i en, nej jag hade inga komplikationer i samband med förlossningen.
    Vår Arvid hade lite ryckningar - väldigt jämna sådana - i armana när han var runt 5-6 veckor. Jag frågade en barnläkare och han sa att det viss kunde vara epilepsi (som jag hade som barn), men at detinte gick att utreda på så små barn. Sen händer det aldrig igen så jag antar att hans muskler och nerver övade sig lite bara.

Jag har f ö haft ryckningar i en av mina tummar emellanåt genom hela livet. Tror inte det är farligt.
  • Perry the Platypus

Fasen vad illa jag skriver när jag har bråttom.

• blåbärsmums

Du borde känna dej lugn med svaren du har fått. Det förekommer att spädbarn rycker.

Är du fortfarande orolig imorgon kan du såklart ringa sjukvårdsupplysningen eller dylikt. Men jag är nästan säker på att det inte är några problem.

Anledningen till att jag frågade om problem vid förlossningen är eventuell syrebrist men det kan vi ju utesluta.

Njut av ditt underverk, du hittar snart nya orosmoment, tro mej.

Svar på tråden min lilla bebis skakar