• Tant Green

Vitfläckiga ben, är det vätska?

Jag upptäckte att mina underben har massor av vita fläckar, är det för att det har samlats vätska i dem? Mina fötter är jättesvullna, men jag tycker att benen ser hyfsat normala ut annars (förutom vristerna), men de där vita fläckarna har jag inte sett tidigare. Jag har gått upp 1 kg sedan förra veckan och går in i vecka 28 i morgon.

Antar att det blir värre nu när det är varmt, men å andra sidan är det ju praktiskt med värme för att man kan ha sandaler. Knytskor får jag inte på mig längre!

• Svar på tråden Vitfläckiga ben, är det vätska?
  • ebben

Vita fläckar har jag aldrig hört talas om,även om man har vätska..............
    jag var väldigt svullen om ben mm,men inte hade jag vita fläckar.........
    Hör med BM!

• anne82

jag har vitafläckar på fötter och händer.och vet att jag samlat på mig vätska.och prickarna/fläckarna har dykt upp i samband med det.

• Kalina

Jag har också blivit vitfläckig och svullen om fötterna nu när värmen kom.

• artie

Jag har också vita fläckar på mina svullna fötter

• Cillisen

Sudd: jag har också fått vitafläckar på benen, anklarna... Har inte reflekterat kring det innan då jag inte är särskilt svullen eller har vätska. Men de kanske kan bero på graviditeten...

• Annica71

Jag har vita prickar/fläckar på händerna. Jag tror det är pigmentfläckar när man varit i solen.

• snart tre

Vita fläckar på benen brukar vara tecken på dålig blodcirkulation

• Lilla Linnéa

Jag har vita fläckar på händerna bland annat som syns när jag blir brun. Det är pigmentbortfall.

• felician

Jag har vita fläckar på bröstet och har hela tiden trott att det är pigmentfläckar för dom är bara där jag är solbränd.

• Dinosaurien

Jag har haft vita fläckar med en röd mittprick i över handlederna och händerna. Kom i början av grav och har suttit där sen dess. Vet inte vad det är, nån hormonpåverkan antagligen??

• Ask Embla

Tror att det har med bldcirkulationen att göra, och när man får lite vätska i tex benen så försämras den. Men vet inte säkert. Jag har oxå fått vita fläckar nu när det varit så varmt, men har inte så mycket vätska i kroppen, men mer än innan.

• Lilla Linnéa

Har man vita fläckar har man tappat pigmenten där. Läs om vitiligo eller vitafläcksjukan som det kallas. (är dock inget farligt)

• Ask Embla

Jag e ganska säker på att min fläckar inte har med pigmentet att göra. Men jag vet hur du menar och hur de ser ut. Mina e mindre och behöver inte alltid synas på samma ställe.

• Mirva BF 040406

Jag har vitfläckiga handleder (BF 7/9) och det är VÄTSKA ja!

• Linny

Har vitfläckiga fötter, anklar o det beror på vatten. Kom i samband med att jag svullnade. Har inget med pigmentet att göra i detta fall. Det är en annan sak om man tex. utsatt sig för sol o liknande, men detta är enbart på de områden där jag är svullen..

Svar på tråden Vitfläckiga ben, är det vätska?