• Anonym (vadgöra)

Min dotter rynkar verkligen pannan när hon tittar på mig och undviker att titta på mig.

Min dotter rynkar verkligen pannan när hon tittar på mig och undviker att titta på mig.

Det känns hemskt för mig som mamma då släkten börjar undra vad jag gör med henne med tanke på att hon "undviker " mig.
    Det har hänt att hon tittar på andra människor istället för mig och ler och så tittar hon på mig och rynkar pannan och ibland gråter.

• Svar på tråden Min dotter rynkar verkligen pannan när hon tittar på mig och undviker att titta på mig.
  • bebbe made in italy

hur gammal e hon då?

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Anonym (vadgöra)

Hon är tre veckor.

• bebbe made in italy

men då e hon ju väldigt liten, hon vet knappast vad hon gör och hon har garanterat inget emot dig, du är mat, trygghet ja du är hela hennes värld. Har inget svar på varför hon gör som hon gör, men det kommer gå över det kan jag svära på! Barn har så konstiga grejer för sig, min dotter grät när jag sjöng för henne, för en bebis skall mammas röst vara det vackraste på jorden står det i alla böcker men inte enl mitt barn, alla andra fick sjunga utom jag då hon gallskrek. Nu gillar hon när jag sjunger. Din dotter kommer sluta rynka pannan och gråta när hon tittar på dig var så säker, och om dom runt dig kan något om barn så lär dom ínte tro att du gör nåt med henne, barn gör ju underliga grejer som man inte fattar ibland"

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Anonym

asså ursäkta med vad är det för fel på din släkt?? har de sagt rätt ut att de tror att du gör nått fel?

en liten bebis på 3 veckor undniver inte någon

du verkar hemskt osäker i din mammaroll. du borde nog prata med någon om detta.. lycka till!!

• Anonym

Dom fäster ju inte ens blicken så tidigt..

• Spartacus

åh herregud, vad dumma människor kan vara! har dom verkligen sagt till dig att dom undrar vad du gör fel?! en del vet verkligen inte vad man säger till en nybliven morsa...

en liten bebis har ingen aning om vad ansiktet gör, och gråter som språk för att kommunicera och förmedla, och framförallt så gråter spädisar ofta hos morsan för att där luktar mjölk och dom blir ständigt suktade!

så lyssna inte på dumma kommentarer och njut av din bebis, om några veckor kommer hon skratta med hela ansiktet så fort hon ser dig!

• Rosenöga

Men snälla du, om din baby är bara tre veckor rynkar hon inte pannan för att det är du. Hon har ju inte någon bra synskärpa ännu. Grimaser, leenden och andra ansiktsuttryck sker utan avseende på vilken person de riktas till.
    Läs här:

www.nestlebaby.com/se/baby_development/baby_health/vision/

Sedan är det inte alls ovanligt att man knyter an mer och mer till sitt barn allt eftersom tiden går.

Du ska inte oroa dig för detta. Prata gärna med någon på BVC.

Svar på tråden Min dotter rynkar verkligen pannan när hon tittar på mig och undviker att titta på mig.