Inlägg från: NeA 84 |Visa alla inlägg
  • NeA 84

min diskmaskin lämnar diskmedelrester kvar på disken

dom senaste tre gångern jag diskat i maskinen så har de vart fullt med diskmedelrester kvar på disken. speciellt på och i glasen.
    väldigt irriterande!Skrikandes

nån som har en aning om varför de blir så?
    är de nått fel på maskinen kanske (hoppas inte de) ?

• Svar på tråden min diskmaskin lämnar diskmedelrester kvar på disken
  • NeA 84

jag gjorde det...för första gången det blev så var spolglansen slut i maskinen. men de är rester kvar....å då menar jag smulor av medlet typ

raspberryrevolution skrev 2008-07-31 08:56:04 följande:
    prova att häll i spolglans, brukar funka hos oss iaf
  • NeA 84

aah där sa du nått....
    ska kolla direkt

gubealol skrev 2008-07-31 08:58:03 följande:
    et brukar bli så hos oss om inte filtret är rengjort.
  • NeA 84

filtret var ok. men jag tvättade av de ändå. satte på maskinen nu för å kolla om de kanske hjälpte ändå att tvätta av de....

jag fick diskmaskinen i julklapp. så den är ju inte speciellt gammal.

• NeA 84

jag använder eldorados tabletter.
    fast jag har gjort de alltid. konstigt om de skulle bli så nu först om de är medlet....
    men man vet ju aldrig

Virriga Vera skrev 2008-07-31 09:11:58 följande:
    Det kan bero på vilket diskmedel du använder. Vi kan inte använda Finish då får vi "grus" kvar på diskuen, så nu är det Yes och Sun som gäller.
  • NeA 84

det finns salt i maskinen ja.
    har haft det sen jag började använda den.

gubealol skrev 2008-07-31 09:26:35 följande:
    Ska du ha i salt i maskinen?Vi kan inte använda eldorados..NeA 84 skrev 2008-07-31 09:15:27 följande:
  • NeA 84

jag harkommit fram till att jag tror att när tabletterna är lite mosade...då blir de rester kvar.
    men är dom hela så blir disken fin

• NeA 84

har rensat filtret,propellern å de....å det blev ändå sådär grusigt av diskmedlet.

HelenaMaria skrev 2008-08-09 15:57:17 följande:
    Men testa att rensa propellern-snurran så kanske det blir bättre, samt fyll på spolglans om det behövs!
  • NeA 84

jopp...de är en electrolux

LillaEllan skrev 2008-08-09 15:35:43 följande:
    är det en elektrolux?min gör så också den är ett år gammal och rena skiten!dyr som fan och urkass!
  • NeA 84

jag har fått tag på maskindiskmedel som är som kulor...asså nästan som pulver.
    ska jag dosera det i facket eller kan jag hälla det i botten av maskin?
    när jag hade bänkdiskmaskin så hällde jag de i botten....

• NeA 84

vad jag vet så plockar dom ihop champange skapen för visning just nu. typ alla jag känner jobbar på elux å mitt ex gör just demo skåpen.

hallonpannkaka skrev 2008-08-14 23:20:56 följande:
    ource & Glacier-skåpen (med is och vatten i dörren) har bara funnits i vitt och rostfritt, om de inte dykt upp i Champagne (typ beige färg) under de 2 veckor jag haft semester nu :)
Svar på tråden min diskmaskin lämnar diskmedelrester kvar på disken