Inlägg från: mimmi 1 |Visa alla inlägg
  • mimmi 1

min diskmaskin lämnar diskmedelrester kvar på disken

Kör du skondisk-programmet, eller ett vanligt full-disk-program?
    Läste nånstans, att tabletterna inte hinner lösa upp sej om man kör skondisk-programmet... det är säkert olika på olika tabletter åxå. jag tycker att vanligt pulver är det bästa, men tyvärr går det nästan inte att få tag på längre...

• mimmi 1

Äntligen nån som håller med mej Anna !!! pulver är det bästa... mycket mer ekonomiskt åxå... men bara finish och skona finns ju kvar, (tror jag) saknar yes, som jag tyckte var bäst, men finish är bra! dom nya inkapslade tabletterna, eller kuddarna går ju inte att dela heller, och så vansinnigt onödigt dyrt blir det!

och till TS... att tabletten är mosad, har jag svårt att förstå om det skulle vara orsaken, eftersom det löses upp fortare då!
    har du samma problem om du kör ett varmare, längre program?? isåfall är det absolut tabletterna.. byt till pulver, din diskmaskin vill nog ha det istället!!

• mimmi 1

vi har då en elektrolux, och den diskar rent, och vi är nöjda... hade elektrolux i förra huset åxå, och den var gammal, krånglade aldrig, och diskade rent, vore det så att elektroux hade genomgående dåliga diskmaskiner, så sålde dom säkerligen ingenting.. tror snarare att hushållsmaskiner över lag inte håller samma kvalité som förr, och har man otur, så går de sönder, oavsett märke..

• mimmi 1

Fula???? det var väl å ta i?? vi har ett relativt nybyggt hus (tre år) och har elekrolux i hela köket, tom köksinredningen... valde elektrolux bara för att jag hittade så vansinnigt fina maskiner......Champange färgade, matta, med ekhantag längs efter hela kylen å frysen, välvda dörrar, jättefina , har fått supermycke beröm för just maskinerna... passar som handsken till ek.inredningen... ( gillar inte rostfritt, och vitt blev så hårt, så detta var superfint..)
    SÅ, fula???? men smaken är ju olika..

• mimmi 1

låter som du borde hälla det i diskmedelsfacket....

• mimmi 1

Jag är iallafall sååå nöjd, med elektrolux, spishällen, ugnen, diskmaskinen, kylen o frysen och köksinredningen!!!

Skulle vilja se dej stå i mitt kök, och säga att det var fult, LillaEllan, för då hade jag skakat på huvvet, och på fullt allvar trott att du drev med mej!!

Men som med allt annat, så är smaken så olika, men skriv inte i en sån här tråd att ett visst märke är skitdåligt, och skitfult... det kan ju finnas dom som tror dej!!

• mimmi 1
    LillaEllan skrev 2008-08-14 09:31:59 följande:
    mimmi 1 : ja har du elektrolux skulle jag nog garanterat tycka att ditt kök var ful eftersom vitvarorna gör MYCKE i köket och elektrolux gör INGA snygga!
    så, du har sett alla då??
    jag blir så ledsen...
    Att du otrivs med ditt kök, är ju uppenbart, men det betyder ju inte att alla andra gör det!!!!!
    Nu tycker jag att vi lägger ner den här diskussionen... jag älskar mitt elektolux-kök, och du hatar ditt....Byt ut ditt du, så behåller jag mitt!!!!!
  • mimmi 1

Tack AnnaV78... Tur att nån fler än jag har något positivt att komma med ang. elektrolux..... jadå, LillaEllan får vara bitter och arg, det är bara hon själv som mår dåligt, men jag tycker det är så tråkigt att ösa ur sej i ett sånt här forum bara...Jag vill att vi ska ge varandra tips och råd, inte kritisera hur andra har det!!

Men oj.. har den fina serien utgått!!! det viste jag inte, tänk vilken tur vi hade då, att vi hann med att köpa den medan den fanns kvar !!! du kan inte ana hur många som beundrat vårt kök!! och eftersom jag själv är så nöjd, så känns det ju extra roligt när andra tycker likadant ;o)

• mimmi 1

jag har inte vatten å is i dörrarna..., men det fanns väl olika varianter kanske??

• mimmi 1

dom blir nog tillräckligt varma, men har för kort disktid!!! därför hinner inte tablettrna lösas upp ordentligt. men kör man ett längre program, så brukar de lösa upp.... därför hävdar jag återigen, att det är mer ekonomiskt med pulver.. då kan jag köra snabbprogrammet, och jag kan lågdosera om jag vill !!
    Finish har fortfarande pulver....

• mimmi 1

hur då osmidigt?? jag har mitt pulver i en plasthink, och med en gammal vällingskopa , det är ju hur himla lätt som helst att dosera!!!

• mimmi 1
    hallonpannkaka skrev 2008-08-25 20:03:29 följande:
    Finish har ju en färdig behållare med handtag och hällpip, det är hur enkelt som helst...
    här hos oss finns bara finish i refillpåsar.. det är däeför jag har det i en liten hink ;o)
  • mimmi 1

ja... kanske ska fråga varför dom inte tar hem originalförpackninen... jag har inte tänkt på det faktiskt, har bara köpt refillpåsarna hela tiden...
    Det kanske inte är nån efterfrågan?? jag kan absolut inte förstå varför folk verkar tycka att det är så mycke bättre med alla dessa tabletter, kuddar och name it!! sååå oekonomiskt så det är inte klokt!

Svar på tråden min diskmaskin lämnar diskmedelrester kvar på disken