mimmi 1 skrev 2008-08-09 19:05:18 följande:
Äntligen nån som håller med mej Anna !!! pulver är det bästa... mycket mer ekonomiskt åxå... men bara finish och skona finns ju kvar, (tror jag) saknar yes, som jag tyckte var bäst, men finish är bra! dom nya inkapslade tabletterna, eller kuddarna går ju inte att dela heller, och så vansinnigt onödigt dyrt blir det!och till TS... att tabletten är mosad, har jag svårt att förstå om det skulle vara orsaken, eftersom det löses upp fortare då! har du samma problem om du kör ett varmare, längre program?? isåfall är det absolut tabletterna.. byt till pulver, din diskmaskin vill nog ha det istället!!
Jag veeeet!! :)
Jag har en 45cm disk som vi kör i stort sett varje dag, och jag klarar mig ett HALVÅR på den stora förpackningen Finish-pulver! Och den kostar 50 - 60 kr har jag för mig (köper ju så sällan att jag inte minns, hehe).
Kuddarna/tabletterna är bluff, det är klart att tillverkaren vill att du överdoserar så dom får sälja mer diskmedel. Konsumentverket och tillverkarna av diskmaskinerna hatar dom verkligen :)
Electrolux gör i grunden bra produkter, däremot får du betala ett överpris för att de för 10 år sedan endast hade svensktillverkade maskiner. Du får mycket mer för pengarna om du istället väljer t ex en Siemens. Det är i a f min åsikt efter över 10 år i branschen, med erfarenhet av jobb både i butik och hos tillverkare...